Co s tím? Podle starosty Ivana Radosty řešení existuje. „Není třeba se těchto lidí doprošovat," reagoval starosta na vyjádření odpůrců zastávky, kteří na otázku, co budou dělat, až budou staří, odpověděli, že mají auta. „Snažíme se zajistit servis pro důchodce a vymyslet jízdní řád, kdyby SSMM odvážely zájemce tranzitem, který by měly k dipozici," dodal starosta s tím, že to ještě není vyřešené.

Tato služba by tak mohla suplovat MHD, která by měla v Milevsku začít fungovat. Doposud po městě jezdí linka, kterou platí Jihočeský kraj a senioři nad sedmdesát let věku s ní mají – díky příspěvku města – určitý počet jízd zdarma. Tento systém by se mohl převézt i do sociálních služeb.

Sociální pracovnice zařízení Markéta Jarošová to považuje za dobrý nápad. „Myslím, že by nebyl problém, kdyby se služba zřídila a fungovala by podobně," říká Markéta Jarošová s tím, že pro seniory hraje důležitou roli cena. O jejich placenou službu má zájem jen několik lidí měsíčně.

Občas to je Marie Kubíčková (80), která v DPS žije 2,5 roku. „Pokud někdo z rodiny může, doveze mě, když potřebuji na polikliniku nebo masáž. Jinak využívám tohle," říká Marie Kubíčková, která má problémy s chůzí a využívá chodítko. Nedokáže odhadnout, jak často by lidé jezdili.

I na to měla odpovědět poslední anketa mezi seniory a jejich rodinami. Její výsledek ovšem není příliš směrodatný. Zapojila se jen část obyvatel a navíc je výsledek poměrně „divoký" – jezdit pokud možno denně a nejlépe několikrát.

Markéta Jarošová se setkala se spoustou názorů typu: Já to teď nepotřebuji, ale do budoucna pro ostatní… Podle ní někteří ze seniorů nepochopili, že by dopravní obsluhu šlo zařídit jinak a nemuselo by jít o MHD.

Mária Medková (77) či Jiří Ira (82) dál trvají na zastávce. Podle nich by ji využívali i další lidé. Jiří Ira v minulosti sehnal 140 podpisů pro její vybudování. Oba zdůrazňují, že autobusy do ulice stejně jezdí. Jsou tu garáže a dílny. „Se zastávkou se mělo počítat, když se tady dům stavěl," poznamenává seniorka, která by městskou dopravu z ulice 5. května uvítala. „Vzala bych si tašku na kolečka a mohla si jet nakoupit až do Alberta," dodala.

Podle Jiřího Iry je velkou škodou, že u nich zastávka není. „Je naprosto proti přírodě, když vystoupíte na autobusovém nádraží, což je šest set metrů od nás, a jdete pěšky a autobus vás předjíždí a jede do garáží. Nejde o zajížďku ani vytvoření nové trasy, autobusy sem jezdí. Popravdě řečeno, když je řidič známý, tak nás sveze," říká Jiří Ira.

A jak to se zastávkou dopadne? „Špatně, nebude," shodují se oba. Najít řešení není podle vedoucí odboru dopravy a živnostenského Mileny Brčákové jednoduché. Jde o splnění účelu a technických požadavků. Vhodné umístění našli, ale zvedla se proti němu vlna nevole, a na tom to ztroskotalo. „Jsou i jiná místa, ale jsou daleko a nesplnila by tak účel," upozornila vedoucí odboru.

V petici proti zastávce, která měla stát před domem čp. 1201, se objevilo: „Výstavba této autobusové zastávky velmi necitelně zasahuje do komplexu bytových domů čp. 1201 až 1205, který je nyní alespoň částečně oddělen protihlukovou bariérou od rušné ulice."

Požadavek na vybudování zastávky je letitý, objevil se ještě předtím, než začal fungovat DPS.

Řekli k zastávce

Václav Molík, obyvatel

„Je třeba řešit dopravní obslužnost obyvatel domu s pečovatelskou službou i jiným způsobem než zastávkou, nejlépe tím, že by se posílila doprava, která patří k domu s pečovatelskou službou. To vidím jako nejlevnější a nejefektivnější řešení pro obyvatele tohoto domu."
Z projednávání v roce 2014

Z petice:
„Plně chápeme, že obyvatelé DPS i občané z ulic 5. května a Jeřábkovy by přivítali vybudování zastávky, ale domníváme se, že navrhované řešení je po všech stránkách velmi nevhodné."
Z petice proti zastávce

Senioři z DPS:
„Nejbližší zastávka je až na autobusovém nádraží pod náměstím a přitom kolem nás v ulici 5. května jezdí prázdné autobusy, které nikoho nesvezou. V ulici 5. května a přilehlé Jeřábkově ulici je poměrně velká zástavba, ale chybí tu dopravní obslužnost."
Z projednávání o dopravní obslužnosti v roce 2011