Město pokračuje  v úsporných opatřeních za telekomunikační služby. Už snížilo náklady za telefonování z mobilů, dosáhlo lepšího propojení mezi budovami úřadů na náměstí E. Beneše a v Sažinově ulici a nyní ušetří za vnitřní telefonování z pevných linek.

Podle slov starosty Zdeňka Herouta to bude sto tisíc korun ročně.

„Máme ústřednu, která už špatně pracuje. Je třeba ji vyměnit. Její servis také stojí peníze," vysvětlil Zdeněk Herout, co je vedlo ke změně.

Jak doplnil místostarosta Martin Třeštík, ta kromě úspory  přinese i vyšší komfort služeb.

Město si zařízení včetně telefonů nakoupí jako službu. „Když se nám rozbije telefon, tak nám ho vymění," vysvětlil Martin Třeštík.

Díky nové ústředně se zvýší kapacita. „Na Sažinově už nemůžeme přidat ani jeden telefon, protože nemáme místo v ústředně," upozornil tajemník úřadu František Troják. To nově problémem už nebude.

Tajemník dodal, že se k virtuálnímu systému budou moci připojit i městské organizace.

Milevsko při koupi služby vycházelo ze zkušeností města Strakonice. „Ty už jsou několikaleté a velmi dobré," podotkl místostarosta.

Měsíční cena za provoz systému bude necelých 17 tisíc korun. Milevsko na to uzavřelo smlouvu s pražskou firmou.