Město před lety převzalo do svého majetku bývalý vojenský prostor Oldřichov, kde nyní hospodaří Lesy města Písku. Zdejší členitý terén využívají bez povolení a nekontrolovaně majitelé terénních aut a čtyřkolek.

Využití vojenského prostoru by se ale mělo výrazně změnit. Město nechalo zpracovat urbanisticko–architektonickou studii, jejíž náplň posoudí zastupitelé na zasedání 21. června.

Co příměstský lesopark nabídne Písečanům? Cyklisté by se mohli dočkat singletrailové trasy pro horská kola. Původně byla navrhovaná pro Písecké hory. Zastupitelstvem neprošla ani opakovaně, proti byli i mnozí občané, pro které jsou Písecké hory místem pro klid, odpočinek a pouze běžné cyklistické trasy.

Využití objektů
Do majetku Písku postupně přešly různé vojenské budovy. Některé byly rekonstruovány a sídlí v nich například Seniorský dům, Psychiatrická nemocnice nebo Technologické centrum, část Žižkových kasáren byla zbourána a město připravuje její nové využití.

Druhou možností pro tuto singletrailovou trasu byl navržen právě bývalý vojenský prostor Oldřichov. Propagátor trasy Petr Juřiček z oddílu CWS Písek se však domnívá, že prostor v Oldřichově stačit nebude, a uvádí: „Pro náruživé cyklisty by trasa byla krátká. Ideální by bylo, kdyby vedla ke Stašovu, ale tam jsou soukromé pozemky.“

On i Roman Kalabus z České moutainbikové asociace však stále pokládají za nejvýhodnější lokalitu Písecké hory.

Ateliér Racek Písek, který studii zpracoval, předpokládá v Oldřichově prostor pro minibikepark pro horská kola s umělými překážkami, zhruba 100 metrů dlouhý bikepark s umělými překážkami pro nejmenší, hliněné vlny či hliněné lavice.

Město zde do budoucna vybuduje záchytné parkoviště, kde bude i infocentrum a sociální zařízení. Další možností je prostor pro venkovní ohniště.

Součástí lesoparku Oldřichov bude páteřní komunikace spojující záchytné parkoviště v Oldřichově s rozcestím směřujícím do osady Mladotické Mlaky. V rozpočtu jsou vyčleněny finanční prostředky ve výši 800 tisíc korun právě na úpravu páteřní komunikace.