Od prosince loňského roku tak nejenže brázdí jihočeské železnice nově devět expresních vlaků, dojet se dá z Prahy až do šumavského Nového Údolí, stejně tak pokračují i práce na dokončení modernizace IV. železničním koridoru. V plánu je i oprava českobudějovického vlakového nádraží.

DO PRAHY ZA 101 MINUT
Pavel Surý, generální ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), připomněl, že samotná modernizace čtvrtého železničního koridoru začala v roce 2005, a to prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovaly úseky Benešov – Strančice. Votice – Benešov, Tábor – Sudoměřice, Horusice – Veselí, Veselí – Soběslav, České Budějovice – Nemanice.

Marek Illiaš, tiskový mluvčí SŽDC, doplnil, že k úplnému dokončení modernizace koridoru tedy zbývá upravit úseky Ševětín – Nemanice, Soběslav – Doubí, Sudoměřice – Votice a Praha Hostivař – Praha hlavní nádraží. „Po dokončení prací předpokládáme jízdní dobu expresu mezi Prahou a Českými Budějovicemi maximálně 101 minut,“ dodal mluvčí SŽDC.

UHÁNÍ AŽ STO ČTYŘICET
Už teď se dá z Prahy do Českých Budějovic díky rychlosti vlaků až 140 kilometrů za hodinu dojet za 118 minut, což cestující oceňují. „Je dobré, že vlaky jezdí častěji,“ řekla k expresům Kateřina Skálová z Hluboké nad Vltavou, která pendluje mezi Prahou a Budějovicemi kvůli práci. Mladá žena je ráda i za to, že si lze třeba jízdenku koupit přes internet.

Jezdit na této trati začaly expresy od 11. prosince loňského roku a svým pasažérům nabízejí kromě zrychlení také pohodlnějších vozy s klimatizací nebo možnost zakoupení občerstvení.

VÝLET S POHODLÍM
Od 5. května letošního roku navíc jeden z Jižních expresů nekončí jízdu v Českém Krumlově, ale pokračujeaž do Nového Údolí. Cesta z hlavního města až do srdce Šumavy trvá 4 hodiny a 14 minut.

Přímé spojení na Šumavu je prodloužením expresního vlaku Josef Seidel.
Z Českého Krumlova vlak nově pokračuje do Nového Údolí jako rychlík pojmenovaný po synovi Josefa Seidla – Františku Seidlovi. Ten v letní sezoně, tedy od 10. června do 17. září, jezdí denně.