Zákulisí natáčení v Křížkově a Svatošově ulici přiblížil producent a režisér Juan David Salazar ze společnosti Milk and Honey Films. „Tábor jsme si vybrali z několika důvodů. Za prvé je to tu opravdu nádherné, a 19. století jsme tu vytvořili snadno bez jakýchkoliv velkých úprav, tmavé uličky, domy i dlažby nám skvěle zapadly do scénáře,“ poznamenal s tím, že dobové tržiště bylo snadné vykouzlit, potrápily je jen asi dvě lampy pouličního osvětlení.

Podobné reklamy podle něj většinou točí v Praze. „Tam jsme však narazili na několik problémů. Většina vhodných lokalit již rezervována dlouho dopředu, nebo tam filmařům zakazují trousit umělý sníh,“ smál se Juan David Salazar.

Skvělá alternativa

Jihočeský Tábor se tak stal výbornou a opravdu autentickou alternativou. „Opravdu nám sem vše dobře zapadlo,“ sdělil. Celý filmařský tým čítá asi stovku lidí, přímo v Táboře si navíc najali pětadvacet komparzistů, kteří si zahráli ve viktoriánských kostýmech.

Na scéně nechyběly prvky jako oheň, proutěné košíky, historické vozy i kočár tažený dvěma bělouši s kočím. „Pro naše potřeby jsme si pronajali také místní školu, platíme pronájem úřadům a uklidí po nás technické služby,“ doplnil Salazar s tím, že zapojili tradičně široké okolí.

Reklamu bohužel v Čechách vysílat nebudou. Je to totiž tvorba určená výhradně pro zahraniční trh.

Vánoční pohádka

Jak upřesnil člen filmové štábu, který má za úkol vyhledávat vhodné lokality, Daniel Suhay ze společnosti Film Makers, pod rouškou noci zde sbírali materiál na spot pro klimatizace Midea. „Hlavní natáčení se uskutečnilo v soukromém domě, venku točíme takovou vánoční pohádkovou atmosféru ve stylu filmu Grinch,“ zmínil.

Externí natáčení má podle něj formu vzpomínek. „Jde o takový flashback. Navozujeme dojemnou sváteční atmosféru, ve scéně se nevyskytují žádné produkty a krásně nám tu sněží,“ popsal kulisy děje.