Nedostatek parkovacích míst, ale i celkové řešení dopravy a dalších problémů v lokalitě Jih vedlo město k zadání územní studie. Architekt Zdeněk Urbanec předložil návrh zpracovaný ve dvou variantách, se kterým se při nedávném veřejném projednávání seznámili občané. Ti preferovali variantu 'B', jejíž realizace si ale vyžádá změnu územního plánu.

Tuto variantu podpořili také členové komise pro urbanismus a architekturu i zastupitelé. „Varianta 'B' se lépe vyrovnává s přírodními podmínkami území, kterým protéká potok. Mohou zde vzniknout rybníčky a parčík s přiléhajícími bytovými domy,“ vysvětluje radní a předsedkyně komise pro urbanismus a architekturu Petra Trambová.

Za další přednost varianty 'B' Petra Trambová označila skutečnost, že zde bude klidnější prostředí, protože dopravní řešení přiměje řidiče k pomalejší jízdě. „Varianta 'A' naopak počítá s dlouhou rovnou páteřní komunikací od obchodní zóny až k sídlišti. Motoristy to bude svádět k vyšší rychlosti a navíc by si tudy mnozí mohli krátit cestu do centra města, což by zvýšilo dopravní zátěž území,“ dodává radní Petra Trambová.

Podporu projektu, který zohledňuje současné přírodní prostředí a řeší dopravu, vyjádřil také zastupitel Jiří Lejčar a dodal: „I když k realizaci je ještě hodně daleko, pokládám studii za významný krok ke zlepšování životního prostředí pro nynější i budoucí obyvatele sídliště Jih.“

Doba, kdy by mohla být území studie uvedena v život, je ještě dost daleko. „Rozhodně to bude běh na delší trať, od studie do realizace je daleko a není to jen o plánech. Nejprve se město musí vypořádat také s roztříštěnou vlastnickou strukturou pozemků,“ připomněl místostarosta Písku Jiří Hořánek.

Zastupitelé v přijatém usnesení doporučili variantu 'B' k rozpracování do změny územního plánu.