Podle milevského starosty Ivana Radosty vedou intenzivní jednání s firmami, které tu mají pozemky. „Budeme se snažit, aby tu terminál vznikl. Bohužel to není úplně v našich rukách," podotkl  Ivan Radosta.
  

V lokalitě vlakového nádraží nejsou pozemky města Milevska. Ty patří například společnosti Paliva Písek, která je vlastněná městem Písek.
Podle milevského radního Miroslava Doubka, který se v projektu také angažuje, jsou pro ně tyto pozemky zásadní. „Projekt je ideální – přesunutí autobusáku z centra a vytvoření společného uzlu vlakové a autobusové dopravy i zázemí pro řidiče, ale potřebujeme pozemek odpovídající, řekněme, polovině až dvěma třetinám, které dneska patří Palivům Písek. Ty samozřejmě musíme přesunout někam jinam," vysvětlil Miroslav Doubek s tím, že nikdo z vlastníků jim doposud nepodal ruku  a neřekl, že by se zbavil pozemků ve prospěch města. Potřebná výměra je ke čtyřem tisícům metrů čtverečních.

Místostarosta Písku Jiří Hořánek řekl, že jako nejlepší řešení této situace si umí představit výměnu pozemků. „Tak, aby společnost Paliva Písek mohla vhodně přesunout svůj sklad. Nyní čekáme, až město Milevsko přijde s pozemkem, který by byl pro směnu vhodný. Teprve až dodá písemnou žádost, předložíme tento materiál zastupitelstvu města," nastínil možný krok Jiří Hořánek.

Podle Miroslava Doubka by bylo ideální, kdyby vše měli vyřešené do podzimu, aby byla možnost žádat o dotaci. To už se ale nestihne. Nutný by byl i projekt. Vybraná firma nyní pracuje na studii. Žádat o dotaci bude zřejmě možné i příští rok. 


Investorem akce bude město, které by mohlo získat na akci dotaci ve výši 85 procent. Projekčně se bude podílet Správa železniční dopravní cesty a České dráhy.

Podle mluvčí Českých drah Radky Pistoriusové je  dopravní terminál pro cestující přínosem. „Je minimální časová prodleva při přecházení z vlakového na autobusové nádraží a naopak, zlepší se návaznost autobusové a vlakové dopravy a jsou vytvořené předpoklady k vyššímu uživatelskému komfortu veřejné dopravy," popsala Radka Pistoriusová.

Součástí přestupního terminálu má být i záchytné parkoviště. Autobusové nádraží v centru města by bylo i nadále, ale všechny autobusy by zajížděly k vlakovému nádraží, kde by vznikl uzlový bod.

Novinkou má být také posílení a zrychlení vlakové trati Tábor – Písek.