„Konečně." Tak reagovala většina oslovených Písečáků, když se dozvěděli, že město přebuduje křižovatky mezi obchodní zónou a supermarketem Albert na kruhovou. „Křižovatka je nepřehledná a v době dopravní špičky vyjet směrem od Penny vlevo k nemocnici vyžaduje pevné nervy a hodně trpělivosti," podotkla řidička Jaroslava Malá z Písku. Její zkušenosti potvrzuje i místostarosta Písku Vojtěch Bubník. „Když mám jet od Albertu doleva, raději to vezmu vpravo a dojedu se v uvozovkách otočit na kruhový objezd u hřebčince," podotkl Vojtěch Bubník.

Písečtí radní vybrali za tří variant tu nejlevnější – stavbu provizorního kruhového objezdu z betonových bloků. „Po zpracování projektu musí vše schválit vlastník komunikace, kterým je Ředitelství silnic a dálnic, a dopravní policie. Předpokládám, že kruháč by mohl začít fungovat na podzim příštího roku," sdělil Vojtěch Bubník. Písečtí už si ale předem vyžádali stanoviska obou institucí. Policistům se vybrané řešení ze všech tří navržených líbí nejvíce. „Z hlediska bezpečnosti a plynulosti silničního provozu je to nejlepší varianta," zdůraznil vedoucí dopravní policie na krajském ředitelství Lubomír Veselý.

Ředitelství silnic a dálnic se vyjádří až k vybrané variantě. 

Tři varianty řešení křižovatky ulic Obchodní a Průběžné.
1) světelná signalizace (ceny 3 – 4 miliony korun)
2.1) úprava na okružní křižovatku pomocí betonových bloků (2 – 3 mil. korun)
2.2) úprava na okružní křižovatku přestavbou (20 – 25 mil. korun)
3) komplexní řešení se stavbou okružní křižovatky u Fiatu (30 – 35 mil. korun)

Komplexní řešení, se kterým přišel písecký odbor dopravy (na snímku pod článkem), se policii příliš nezamlouvá. „V konečném důsledku by to znamenalo navýšení celkového objemu dopravy v lokalitě a znepřehlednění situace pro řidiče, což přináší riziko zvýšení počtu dopravních nehod," uvedl Lubomír Veselý.

Křižovatka v Obchodní ulici ve tvaru písmena T vznikla na začátku 90. let při výstavbě supermarketu Albert. O deset let později vznikla obchodní zóna na protější straně a křižovatka se stala čtyřramennou. „Už tehdy jsme měli zkušenosti se stavbou okružních křižovatek. Policie i ŘSD ale trvaly na klasické křižovatce jako jediném možném řešení. Vývoj ukázal, že okružní křižovatky mohou fungovat i na silnicích prvních tříd," uvedl vedoucí odboru dopravy Městského úřadu v Písku Michal Kovařík.