Počet turistů, kteří každoročně míří do Písku, se sice podařilo zvýšit, ale pořád to neodpovídá záměrům města. Podle nich by cestovní ruch     měl být jedním ze strategických odvětví ekonomického rozvoje Písku. Spokojeni  nejsou ani podnikatelé. Zejména zahraniční turisté přijedou na jeden den, prohlédnou si památky  a odjedou jinam. V horším  případě  jen projedou městem nebo kolem něj, když míří  na  Hlubokou či do Českého Krumlova.

„O našem městě doma i v cizině  lidé většinou vědí jen to, že tady máme historický Kamenný most.  Přitom v Písku a okolí je dost míst, která stojí za návštěvu. Myslím, že město by víc prostředků mělo věnovat na  propagaci," myslí si Věra Šálková z Písku.

Městu ani soukromým podnikatelům nelze upřít snahu 
o zlepšení. V turistickém informačním  centru města, které sídlí ve Sladovně,  je  poměrně pestrá nabídka map, skládaček a dalších materiálů. K těm se ale turisté dostanou, až když  přijedou do Písku. Je pravda, že město se samo nebo prostřednictvím Jihočeského kraje účastní několika veletrhů cestovního ruchu, ale to zřejmě nestačí.

Jednou z možností ke srovnání s jinými městy je  festival propagačních materiálů Tourpropag. Jeho patnáct ročníků bylo v Písku za podpory CzechTourismu. Loni  zastupitelstvo celostátní  akci  odmítlo, konala se v menší podobě v Praze.  Šestnáctý ročník se vrací do Písku. Výstava propagačních  materiálů  se 
od 23. května bude konat ve Sladovně.

Kroky mnoha turistů po příjezdu do města většinou směřují do Turického informačního  centra (TIC), které sídlí ve Sladovně.  Ti, kteří do Písku přijíždějí opakovaně, jsou mnohdy trochu zmateni. V místě, kde dříve sídlilo informační centrum města, jsou nyní také k dispozici informace z cestovního ruchu. Poskytuje je cestovní kancelář jedné dopravní firmy.  Turisté by na tom mohli  vydělat, ať už si obě centra konkurují, nebo se doplňují.

Pracovnice TIC ve Sladovně  Lucie Holá a Klára Kotorová  nabízejí   informace návštěvníkům, ať se do města dostanou  autem, vlakem, pěšky, na kole nebo po vodě. Centrum je otevřené denně včetně sobot a nedělí vždy od 9 do 18 hodin.  Sladovna tak vyšla vstříc požadavkům návštěvníků, kteří  žádali prodloužení provozní doby.

Zájem  je značný.  V dubnu  přišlo do  TIC  v průměru kolem sedmdesáti lidí denně, a to ještě zdaleka nebyla hlavní sezona. Je  mezi nimi dost zahraničních návštěvníků, především z německy mluvících zemí a v poslední době také z Japonska.
„Turisté u nás  mohou dostat mapu historického centra   a  jeho okolí, kde jsou vyznačeny  památkové objekty.  Zároveň je zde  přehled významných osobností  spjatých s Pískem. Doprovodné texty jsou kromě  češtiny ještě v němčině a angličtině," uvedla Lucie Holá.

Turisté mají k dispozici také skládačku Navštivte Písek, kde je zaznamenána historie města a míst, která stojí za to navštívit.

Radost těm, kteří si rádi město a okolní krajinu prohlížejí z výšky, určitě udělá  radost skládačka Písecká věž. Je tady nejen povídání o historii věže děkanského kostela a informace  o možnostech výstupu na její ochozy, ale také panoramatická fotografie pohledu z věže.
Propagační materiály  připravené pro tento rok jsou ve znamení  Písku jako města filmu. Některé akce  jsou  ode dneška do neděle součástí programu Cipískoviště.  Z dalších akcí připomeňme  exteriérovou  výstavu velkoplošných fotografií o městě ve filmu a profily filmových osobností  z Písku.
Novinkou letošní sezony je projekt Písecká karta. „Jeho cílem  je motivovat hosty, kteří už ve městě  jsou, k návštěvě dalších zajímavých míst a motivovat je k tomu formou   zvýhodněného vstupného. Do projektu se podařilo zapojit většinu pro turisty  zajímavých míst, jako  je Prácheňské muzeum, Památník  Adolfa Heyduka, Elektrárna královského města Písku a galerie Sladovna a Portyč. V těchto místech je také možné si vyzvednout Píseckou kartu," informoval  Roman Ondřich, tiskový mluvčí města Písku.

Turista kartu získá po zaplacení plného vstupného v jednom z objektů a následně  může v dalších objektech čerpat slevu. Karta platí do konce letošního roku.

„Obdobný projekt  se v Písku uplatňuje poprvé. V případě úspěchu bude město uvažovat o jeho rozšíření  na další zajímavé objekty ve městě a v regionu," dodal Ondřich.