V obou případech byla za událostí nepozornost a nerespektování pravidel silničního provozu. První nehoda se stala dopoledne v Mačkově u Blatné, kde se osobní vlak srazil s autem. Řidič zřejmě přehlédl světelné výstražné znamení, utrpěl vážná zranění. Před 13. hodinou se v Loučovicích na Českokrumlovsku na přejezdu bez světelné signalizace srazil vlak s dodávkou. Zde nikdo naštěstí zranění neutrpěl.

Naplňuje se tak varování mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala z 1. července, že prázdninové měsíce červenec a srpen jsou dlouhodobě v případě nehod na železničních přejezdech rizikové. "V těchto měsících evidujeme vyšší počet nehod i jejich následků," zdůrazňuje Martin Drápal. Jeho slova potvrzují i loňská čísla, kdy na jihu Čech na přejezdech o prázdninách zahynuli tři lidé. Letos si jeden život vyžádal tragický střet auta s vlakem u Hluboké nad Vltavou na začátku července a následně v nemocnici také zemřela spolujezdkyně po srážce vlaku s autem v Loučovicích, která se stala 23. července. Mimochodem na tomto přejedu se stala již zmíněná nehoda i minulý týden. Letošní smutné číslo v kolonce úmrtí se tak po červenci na jihu Čech zvýšilo na osm.

Drážní inspekce tak ve své statistice za letošní leden až červenec eviduje patnáct mimořádných události na jihu Čech. Vloni jich bylo za stejné období šest.

V České republice je podle Martina Drápala každá třetí nehoda na železničním přejezdu je smrtelná. "Zatímco v první polovině roku 2019 umírali lidé při každém sedmém střetnutí na železničním přejezdu, tak v letošním roce je smrtelná již každá třetí nehoda. Přestože počet nehod na přejezdech v porovnání s předchozím rokem klesl o 38 procent, usmrcených přibylo," konstatuje mluvčí Drážní inspekce.

Jak se chovat při přejíždění přejezdu:
Zákon o provozu na pozemních komunikacích jasně stanovuje povinnosti účastníkům silničního provozu týkajících se železničních přejezdů. Základním pravidlem je, že si před železničním přejezdem musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet a za přejezdem pokračovat v jízdě. Nejsou-li splněny tyto podmínky, nesmí na přejezd vůbec vjet. Zároveň platí, že nesvítí-li na železničním přejezdu bílé přerušované světlo, je nutné se na takovém přejezdu chovat stejně jako kdyby byl zabezpečen pouze výstražnými kříži, tedy 50 metrů před železničním přejezdem jet maximální rychlostí 30 km/h a dbát zvýšené opatrnosti. To platí i v případě, jsou-li na přejezdu závory (a bílé přerušované světlo nesvítí). Zdroj: http://www.dicr.cz/