Nová dálnice zásadním způsobem zvýší bezpečnost a plynulost provozu, neboť veškerá tranzitní doprava bude převedena na kapacitní čtyřpruhou komunikaci," uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. "Obyvatelé obcí, kterými nyní prochází silnice I/3, se po zprovoznění dálnice mohou těšit na snížení hlukové zátěže i exhalací z dopravy. Stavba navazuje na již budovaný dálniční obchvat Českých Budějovic a nyní je v realizaci třicetikilometrový úsek D3. Zbývající dva úseky k hranicím s Rakouskem plánujeme zahájit v příštím roce a na konci roku 2025 by měla být jihočeská část dálnice komletně hotova."

Od 4. února tak je ve výstavbě na jihu Čech skoro 50 kilometrů dálnic. Poblíž Markvartic na Českokrumlovsku v pátek zástupci všech zainteresovaných institucí společně slavnostně poklepali základní kámen pro nový úsek Třebonín – Kaplice nádraží o délce 8,5 kilometru. Zemní práce už vypukly. Novou část D3 staví společnost Metrostav Infrastructure (MI), která podala Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) nejvýhodnější nabídku. Úsek Třebonín – Kaplice nádraží slíbila podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla zrealizovat za cenu 1,878 mld Kč bez DPH.

Na rakouskou hranici chybí ještě necelých 45 kilometrů. Z těch už se staví 20 jako obchvat Českých Budějovic od Úsilného po Třebonín.