„Říkáme si, jak dlouho to bude trvat, než dojde k nějaké nehodě. Jsme si jistí, že by výrazně pomohlo, kdyby městská policie projela zónu několikrát za den, zejména okolo osmé a čtrnácté hodiny, 
a rozdala pár pokut. Zároveň by se měly přemalovat bílé čáry na krajnicích na žluté po obou stranách na zdůraznění zákazu zastavení," upozornili na problém za společnost Lovato ředitel Ladislav Dolejš a jednatel Václav Václavíček.

Městská policie na místo jezdí podle možností. „Někdy i dvakrát denně, jak máme kapacitu. Kromě toho to řeší i státní policie," potvrdil vedoucí strážníků Jan Liška. „O problému víme 
a řidiče pokutujeme, nebezpečné to bezpochyby je," doplnil.

Město už s Faurecií, kam kamiony jezdí, jednalo. „Osobně jsem Faurecii navštívil a společnost deklarovala, že bude hledat řešení. Je třeba zlepšit logistický systém," podotkl místostarosta Písku Josef Knot.

Situaci má vyřešit chystané truckcentrum, kterému dali zastupitelé zelenou. „Společnost Milan Král se zavázala, že zde areál vybuduje do roku 2020. Do té doby bude záležet, jak se 
k tomu postaví firmy. Město s tím – kromě pokutování špatně parkujících řidičů – moc dělat nemůže," dodal místostarosta. 

Podle ředitele společnosti Faurecia Components Písek Vojtěcha Janáka není jednoduché situaci vyřešit. „My se samozřejmě snažíme zlepšovat své dopravní plány, aby nám zde kamiony nečekaly, ale nevyřešíme to stoprocentně. Je to problém celé průmyslové zóny, je tady nedostatek parkovacích míst pro kamiony," uvedl Vojtěch Janák.

Jen ve Faurecii vyrábějící sedačky se denně otočí kolem třiceti kamionů. „My dokážeme ve svém areálu pojmout osm kamionů, ale víc ne. Pokud se řidiči rozhodnou udělat tady pauzu, těžko to ovlivníme," pokračoval ředitel s tím, že situaci řešit chtějí, ale je třeba se tím zabývat komplexně. „Jediná cesta je, že tady město vybuduje logistické centrum," dodal.

Přesně to je také v plánu. „Součástí truckcentra, které tady má vzniknout, by měla být i parkovací kapacita pro kamiony zajišťující zde dopravní obsluhu," poznamenal vedoucí odboru dopravy MÚ Písek Michal Kovařík.

Písečtí zastupitelé koncem května schválili konečné znění smlouvy o prodeji pozemku za účelem vybudování truckcentra se servisem pro nákladní a užitková vozidla v předpokládaných investičních nákladech 45 milionů korun. „Truckcentrum bude dle záměru společnosti zahrnovat administrativní a ubytovací část, servisní budovu a parkovací stání pro účely truckcentra s kapacitou minimálně třiceti parkovacích stání pro nákladní vozy, minimálně dvaceti parkovacích stání pro osobní vozy a minimálně patnácti parkovacích stání pro užitkové vozy," vyjmenoval místostarosta Písku Josef Knot. Investor nabízí městu za pozemky částku 6,5 milionu korun.