Novinkou je třeba to, že všechny třídy jsou odborné a je v nich počítač s připojením k internetu i dataprojektor. Výhodu to má podle ředitelky třeba tu, že si kvůli výuce nemusí učitelé měnit třídy. „Jsem zastáncem moderních metod a toho, že učitel má mít všechny dostupné prostředky, aby mohl kvalitně učit. Myslím, že to učitelé přivítali, jejich ohlasy jsou pozitivní," hodnotila Jitka Nováková.

Vstupujeme do třídy, která je určena na cizí jazyky a dějepis. Pozitivně změny hodnotí dějepisářka a angličtinářka Hana Červená. „Myslím, že všem vyučujícím vyhovuje, že máme svoji vlastní učebnu, že si nemusíme přenášet pomůcky, jako tomu bylo dřív, že tady máme veškeré vybavení," pochvaluje si. Také se jí líbí prostor v zadní části třídy s kobercem a sezením, kde je i tabule, a žáci tu třeba besedují.
O výzdobu třídy se postarali sami žáci – je tu například časová přímka. Podle ředitelky k tomu mají děti jiný, lepší vztah, než kdyby se jednalo o kupované pomůcky.

Hana Červená ukazuje k oknu, kde mají naskládaných několik čísel časopisů pro hodiny angličtiny a dějepisu. Škole je zaplatil sponzor. „Dříve jsem dětem řekla, že si mají časopis kupovat. Dneska si to už netroufnu. Když časopis nemají všichni, tak se s ním nedá pracovat," poznamenala Hana Červená. Nyní má každý svůj časopis, a to zdarma.

Novinkou ve škole je i to, že děti, které chybí, mohou dostat zápis z hodin matematiky a fyziky. Jde o poznámky sané učitelem na speciální tabuli. Osmák Jirka Matěja to považuje za velkou výhodu. „A to ve všem. Když si něco zapomeneme napsat, můžeme se na to kouknout i doučit se to na písemky. Je to čitelné, nemusíme si zápisky půjčovat od spolužáků, kteří tam mohou mít chyby," vysvětluje. A ukazuje to na konkrétní hodině geometrie, kde školáci řešili, jak se vypočítá obsah a objem válce. „Zápisky si můžeme vzít na flešce nebo paní ředitelka je může poslat rodičům nebo přímo žákovi," doplnil. „Nevýhoda je ta, že když nemáme úkol napsaný, tak je jasné, že byl," podotkl s úsměvem.

Další novinkou je vytvoření relaxační místnosti na konci chodby u deváté třídy. Je tu možnost posedět a přečíst si časopisy třeba o přírodě, také tu je počítač. Prostor využívají i dojíždějící žáci z Božetic a Líšnice, kteří přijedou autobusem třicet minut před začátkem vyučování. Doposud podle ředitelky čekali před školou. Jitka Nováková se domnívá, že tato změna bude přínosná i do budoucna. „Myslím, že je to věc, díky které rodiče budou chtít děti dávat k nám. Když vím, že mi dítě bude půl hodiny stát před školou, tak ho raději pošlu do Milevska," argumentovala ředitelka, která z okna ukazuje na část školy, kde jsou dílny.

Ty se Sepekovským podařilo díky dotaci nově vybavit pomůckami za čtvrt milionu korun. „Málokterá škola má takto velké dílny a pozemky. Už se mi hlásí zájemci, kteří by nám chtěli v dílnách pomáhat učit. Chtěla bych tuto školu postavit na tom, že máme perfektní praktické vyučování," přeje si Jitka Nováková.

Příslib ke spolupráci už například od truhláře a dalších. Školáci by se také mohli podívat do jejich provozů a nebo se naučit různé fígle od místních nadšených zahrádkářů při pěstování rostlin na školních pozemcích. Cílem ředitelky je tedy více zapojit školu do místního života.

Starostka Pavlína Bambuškarová řekla, že Jitce Novákové moc fandí. „Její přístup je velmi aktivní a vyvolal mnoho pozitivních změn ve škole," konstatovala.

Velkou radost udělaly Jitce Novákové úspěchy žáků v okresních kolech olympiád. Zabodovala čtveřice žáků z druhého stupně, kam jich chodí pět desítek. A co to znamená? „Jednak to, že máme na škole vynikají kantory. Když se dětem nikdo nevěnuje, tak rozhodně úspěch nebude. Tím, že jsme podlimitní školou, nemůžu dát učitelům vysoké odměny. Dělají to, protože rádi učí, a pro děti a to je to nejcennější," uzavřela Jitka Nováková s tím, že nezáleží na velikosti školy.