Stejně jako ve všech zařízeních sociálních služeb jsou i v SeniorCentru SeneCura Písek v těchto týdnech zavedena preventivní opatření. Samozřejmostí je nošení roušek a pravidelné používání dezinfekčních přípravků. Zaměstnancům je při příchodu do práce změřena teplota a jsou pravidelně testováni na COVID-19. „Také klientům měříme dvakrát denně teplotu a pečlivě sledujeme jejich zdravotní stav,“ zmínila staniční sestra Ilona Přibáňová s tím, že zaměstnanci jsou pravidelně školeni na nová opatření a postupy.

Pomůcek pro ochranu zdraví klientů i zaměstnanců zde mají zatím dostatek díky pravidelné dodávce z centrály, z Jihočeského kraje, ale také díky dobrovolníkům. „Všem moc děkujeme, a to hlavně také rodinám našich klientů za podporu v těchto těžkých chvílích a za projevený vděk při péči o jejich blízké,“ pokračuje sestra.

Pokud se do domova vrací klient z hospitalizace, je pro něj vyčleněný izolační pokoj, kde z preventivních důvodů zůstává po dobu 14 dnů, je sledován jeho zdravotní stav a teplota. „Všichni klienti jsou před propuštěním z nemocnice samozřejmě testováni na COVID-19 a musí mít negativní výsledky,“ doplňuje Ilona Přibáňová.

Mnoho klientů podle ní situaci a dané zákazy těžce snáší, mají pocit osamělosti. „Chybí jim jejich blízcí, proto se jim snažíme zprostředkovat alespoň telefonický hovor nebo videohovor,“ nastiňuje sestra a dodává, že klienti jsou ve spojení s rodinami také prostřednictvím balíčků, které se před předáním pečlivě dezinfikují. „Jelikož nemůžeme dělat skupinovou aktivizaci, snažíme se klienty navštěvovat individuálně s pestrým programem. Jde o canisterapii, předčítání knih, trénování paměti, cvičení a mnoho jiných aktivit,“ vyjmenovává.

Další iniciativou, ke které se centrum připojilo, je také projekt Děti seniorům, kde vyzývají všechny děti v České republice, které musí být doma, protože jejich školy a školky jsou zavřené, aby posílaly své nakreslené obrázky, vzkazy nebo videa klientům v domovech pro seniory SeneCura a udělaly jim tím radost. „Rodinám pravidelně zasíláme informativní emaily o aktuálním dění v našem domově a také fotografie. Doufáme, že se celá situace brzy zklidní a že se klienti opět setkají se svými blízkými tváří v tvář,“ dodala na závěr Ilona Přibáňová.