„Nával zákazníků, kteří chtějí vyměnit letní pneumatiky za zimní, máme teď pořád. Ale nejhorší to bude, až začne sněžit, protože spousta řidičů to nechává na poslední chvíli až podle počasí," uvedl Petr Janča, vedoucí píseckého autoservisu Karel Frolík. Dodal, že je ale hodně řidičů, kteří jsou na cestách každý den a kteří situaci nepodceňují. Ti už mají na svých autech pneumatiky se zimním vzorkem. S výměnou pneumatik tu začali stejně jako v píseckém autoservisu Toyota už před třemi týdny a objednávky mají v obou firmách i na tento a příští týden. Potvrdil to vedoucí pobočky David Havlík. 

Příznivé počasí zatím příliš řidiče k přezutí kol nemotivovalo. „Když jsem jezdil často přes Šumavu, kde je počasí nevyzpytatelné, nechával jsem měnit pneumatiky s předstihem," konstatoval Zbyněk Novotný.

Podle vedoucích oslovených píseckých autoservisů využívá hodně řidičů také možnosti úschovy pneumatik přímo v autoservisech. V současné době je to podle nich osmdesát procent zákazníků. „Máme 1200 stálých zákazníků. Začínali jsme s jednou skladovací halou, a protože nám zákazníků s prodejem aut stále přibývá, máme dnes k dispozici tři haly. Díky tomu máme volné kapacity minimálně na rok," konstatoval vedoucí písecké pobočky autoservisu Toyota David Havlík. Mnozí majitelé aut dávají přednost tomu, že si nemusí dělat starosti s tím, kde a jak pneumatiky uskladnit a také je pro ně pohodlnější i to, že je nemusí převážet.

Výjimkou jsou majitelé aut z venkova, kteří mají dostatečné prostory na uskladnění. „Většina našich zákazníků má pneumatiky na rezervních discích, takže je můžeme včas na výměnu připravit," dodal David Havlík.

Při běžném provozu píseckého autoservisu Karel Frolík jsou schopni automechanici takzvaně přezout maximálně až třicet aut. „Většinou je to kolem dvaceti aut denně. Snažíme se vyjít vstříc všem zákazníkům. Když je nejhůř, musí některé opravy aut počkat. Největší nápor na výměnu letních pneumatik za zimní u nás bývá dlouhodobě od 1. listopadu," dodal vedoucí autoservisu Petr Janča.