Milevsko – Denně průtahem města Milevska, silnicí druhé třídy, projede 15 500 vozidel. Intenzita dopravy je tu vysoká a zásobování provozoven, které hlavní ulici lemují, není bezproblémové. Diskuze o tom byla i na posledním zasedání zastupitelů.

Začal ji obyvatel Jiří Koliha, který uvedl konkrétní případ – zásobování restaurace U Soudu v centru města. „Sedmitunové auto s pivem zajelo v protisměru na chodník a polovinou na něm stálo. Sice dodrželo vzdálenost od přechodu, ale stejně to působilo velké problémy. Zvláště když jdou za autem chodci a řidiči je nevidí," popsal situaci obyvatel, podle kterého by bylo dobré, aby při zásobování provozoven městská policie na místě řídila provoz. Doplnil, že tatáž situace je i před obchodem Kik.

Starosta Ivan Radosta, který má městskou policii na starosti, reagoval, že jsou tři možnosti. „A to každé sebemenší porušení dopravních předpisů nekompromisně trestat, pak se ale vystavujeme tomu, že v Riegrově ulici obchody nebudou. Druhá varianta je postupovat opačně a nechat vše být. To je také špatně. Řešením je varianta rozumného kompromisu," komentoval Ivan Radosta. „Jsem domluven s městskou policií, že pokud to bude v rozumných intencích, tak se to musí nechat, aby nám obchodníci neodcházeli," dodal starosta, kterému se stání v protisměru nelíbí.

To ale obhajoval zastupitel Ladislav Bendula, který v oblasti pohostinství podniká. „Chtěl bych objasnit, proč pivovary a auta se zásobováním parkují v protisměru. Je bezpečnější skládat pivo na chodník než na silnici. „Prosím pana starostu a městskou policii, aby byli shovívaví ke stání v protisměru," vysvětlil podnikal.

Podle ředitele Městské policie Milevsko Jana Krlína je nereálné, aby strážníci řídili při zásobování provozoven dopravu. „Je to holý nesmysl," komentoval návrh Jiřího Kolihy Jan Krlín. Argumentoval náplní práce strážníků i tím, že zásobování začíná od páté hodiny ranní a končí ve tři čtyři hodiny odpoledne. Navíc zásobování není jen otázkou Riegrovy či Masarykovy ulice, ale i dalších míst města.


Podle ředitele Jana Krlína se všichni řidiči snaží, aby vykládka trvala co nejkratší dobu. „Pokud by to tak nebylo, tak bychom s řidičem jednali. Nikdo to ale nedělá," dodal Jan Krlín, který připomněl, že vykládka zboží není jen otázkou obchodů či restaurací, ale také Galerie M, kam se vozí třeba obrazy, nebo městské knihovny.

Hlavnímu průtahu města, který trápí kromě emisí z dopravy i vysoká hlučnost a prašnost, by odlehčil obchvat. Ten je zatím v nedohlednu.