Stavba na délce zhruba třiceti kilometrů mezi Pískem a Pištínem spočívá v rozšíření silnice ze dvou na tři pruhy v takzvaném uspořádání 2+1. Jedná se o tři jízdní pruhy, z nichž prostřední se v pravidelných intervalech střídá pro oba směry jízdy. Systém, který řidiči znají především ze zahraničí, má zvýšit bezpečnost a plynulost dopravy.

Ředitelství silnic a dálnic má zatím územní rozhodnutí na jeden ze čtyř úseků, a to na necelých sedm kilometrů mezi Protivínem a Vodňany. Další úseky, které mají následovat, jsou Písek – Protivín, Vodňany – Nová Hospoda a Nová Hospoda – Pištín. Samostatně pak chce ŘSD řešit trasu z Pištína do Českých Budějovic.

Práce na dálnici D4 v úseku Nerestce - křižovatka Lety u Písku.
Stavba dálnice se rozjela naplno. S tím souvisí i první uzavírky

Silnice z Písku do Budějovic je považována za jednu z nejnebezpečnějších v kraji. Je zde několik úseků, kde se často stávají i tragické dopravní nehody. Jedním z nich je i křižovatka u Protivína, jejíž řešení má být také součástí stavby. Už před několika lety se mluvilo o tom, že by se měla předělat na mimoúrovňovou. „S tím se i nadále počítá. Vybudování mimoúrovňové křižovatky u Protivína bude součástí stavby,“ potvrdil Adam Koloušek.

Práce na rozšíření komunikace I/20 včetně mimoúrovňové křižovatky u Protivína plánuje ŘSD zahájit v průběhu roku 2025.