Po roční přestávce se  do města znovu vrátila  národní soutěžní přehlídka propagačních  tiskovin  obcí a turistických oblastí ČR Tourpropag. 

Letošní již 16. ročník přinesl  inovaci  soutěžních kategorií, na kterou navazuje   odborný program. Jeho tématem je Klasická tiskovina versus její elektronická verze.

V závěru uplynulého týdne sedmičlenná odborná porota, kde  Písek zastupoval jeho starosta Ondřej Veselý, posuzovala padesát přihlášených kolekcí v kategorii Tiskovina pro rodinu. Soubor nejméně tří různých propagačních tiskovin má motivovat  turisty k návštěvě konkrétní obce, lokality nebo regionu.
Kolekce přihlásili také Jihočeši. Jsou mezi nimi města Písek, Tábor, J. Hradec a  Borovany, Jihočeská centrála cestovního ruchu nebo MAS Blatenský les – Netolicko.

Do kategorie Synergie tištěných materiálů  a internetového marketingu dostali organizátoři jedenatřicet přihlášek. 

„Porota kromě prvních tří míst v každé kategorii udělila i tří zvláštní ceny. Nositelé cen budou zveřejněni   při zahájení Tourpropagu  ve středu 23. května. V tento den bude  také ve Sladovně v 10.30 hodin vernisáž výstavy všech přihlášených materiálů," informovala Edita Kučerová  z odboru školství a kultury MÚ Písek.

Podle názoru poroty se ve srovnání s předcházejícími ročníky  zvýšila účelnost tiskovin a jejich obsahová úroveň.

„Tiskovina nemusí vypadat draze, aby splnila svůj účel, ale musí mít nápad, kvalitní a profesionálně zpracovaný obsah a musí být dobře začleněna do komunikačního mixu,"  uvedla Eva Frindtová,  předsedkyně odborné poroty Tourpropagu.