Chaotická dopravní situace v budějovické Skuherského ulici možná najde řešení. Do velkého hotelu, který vznikl v řadě činžovních domů z 19. století, zajíždějí pravidelně velké autobusy, a to způsobuje časté problémy. Někdy to vypadá, jako by se mezi zaparkovanými auty nebo v křižovatkách chtěla vytočit kosmická loď.

Podle náměstka primátora Petra Podholy by proto měl vzniknout v Pražské třídě po straně vozovky speciální zastávkový záliv. Hosté by pak do hotelu ve Skuherského ulici, vzdáleného několik desítek metrů, docházeli pěšky. „Není to ideální řešení, je kompromisem,“ uznává Petr Podhola ke snaze najít východisko ze sporu místních obyvatel s hotelem.

Na jedné straně je totiž snaha zajistit dopravu hostů, na druhé straně kritika místních, že autobusy zhoršují dopravní poměry v ulici a mohou třeba i rušit noční klid.

Autobusy mohou zajíždět do blízkosti hotelu jen do konce letošního roku. Mají na to schválenou výjimku od roku 2016. Ztěžuje to ale dopravní situaci v místě a obyvatelé lokality se po celou dobu bouří.

Vedení města při hledání kompromisního řešení nyní navrhlo porušit takzvanou uliční čáru v Pražské třídě. Autobusy by tedy parkovaly v nově vytvořené zastávce nedaleko hotelu v docházkové vzdálenosti. Zastupitelé kvůli tomu včera na návrh náměstka primátora Petra Podholy schválili příslušný dodatek k regulačnímu plánu celého Pražského předměstí.

Rozhodování ale provázela dlouhá debata. Zastupitel Petr Braný třeba varoval před dalšími podobnými požadavky. „Je vidět, že je to protlačeno vytrvalostí investora,“ upozornil Petr Braný a připojil, že časem možná přijde tlak i na přímé propojení Skuherského ulice do Pražské třídy. „Víme na čem to visí, je tam šachta teplárny. Budeme poslouchat, jak nám Korejci bloudí po Pražské, nakonec to propojíme a teplárna to ráda zaplatí. Abychom to věděli, až to bude na pořadu dne, i když bych si to nepřál,“ konstatoval Petr Braný s tím, že podobná úprava by stála miliony korun.

Mnozí kritizovali jak vůbec mohlo k současným problémům dojít. „Nevěřím vlastním uším,“ konstatovala Lucie Kozlová na adresu diskuse. „Vjezd autobusů povolilo současné vedení města,“ zdůraznila Lucie Kozlová, protože v debatě zaznělo, že vedení města se nyní snaží vyjít vstříc občanům, kteří tam bydlí, proto navrhuje dodatek regulačního plánu.

Radní Miroslav Joch se ale ohradil a dodal, že to je hlavně záležitost minulosti, ne současného vedení města. Doplnil, že nynější hotel byl nejdříve vystavěn jako dům pro seniory, na který byla čerpána státní dotace. „Teď tam autobusy vozí turisty i seniory a handicapované. Hlavní problém je, že se tam ta stavba pustila,“ uvedl Miroslav Joch a naznačil tak, že největší díl odpovědnosti má někdejší koalice vedená Jurajem Thomou. Zastupitel Rudolf Vodička se vzápětí podivil, že se zkolauduje dům na domov pro seniory a najednou je z něj hotel.

Podle Juraje Thomy však město před lety dávalo souhlas k domu pro seniory a bytům s pečovatelskou službou, u kterých by parkoviště pod objektem zcela stačilo potřebám. A změna nastala v době, kdy on již v čele města nestál a současné vedení ještě nebylo ve funkci.
Závěrečné hlasování ale vyznělo ve prospěch povolení zastávkového zálivu na Pražské. Stavbu má financovat majitel hotelu.