Oprava se týká dvou mostů (ev. č. 19-024 a 19-025) na silnici I/19. Důvodem je technický stav, který si žádá rozsáhlé stavební úpravy. Jak informoval jihočeský mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Adam Koloušek, v případě mostu 19-024 jsou v plánu nové horní části opěr a pilíře, nová nosná konstrukce a nové příslušenství. „U mostu přes řeku Skalici se pak bude dělat nová nosná konstrukce nad chodníkem a výměna příslušenství mostu," poznamenal mluvčí s tím, že zbylé části obou mostů budou ponechány a bude na nich provedena sanace.

Samotná stavba se bude dělat po polovinách, tedy za částečné uzavírky vytížené komunikace I/19. Provoz v opravovaném úseku povede vždy jedním jízdním pruhem, a to kyvadlově. Bude ho řídit semafor, v případě potřeby proškolení pracovníci. V místě stavby bude zajištěna bezpečnost chodců formou vyznačených tras pro pěší.

Stavba dálnice D4.
Největší dopravní omezení léta pocítí řidiči jedoucí z Písku na Prahu

Pro letošní rok je v plánu rekonstrukce vždy jen jedné poloviny obou mostů. Během příštího roku pak budou opraveny zbylé dvě poloviny, jak doplnil Adam Koloušek. Mosty jsou majetkem Ředitelství silnic a dálnic, pro které je opraví společnost COLAS CZ za cenu 31,7 milionu korun bez DPH.

Oba mosty byly podle mirovické radní a kronikářky Marie Hrdinové postaveny jako součást obchvatu města v roce 1988. „Silnice I/19 se tak přesunula mimo náměstí a starý most," uvedla. Jejich železobetonové konstrukce tedy sloužily celkem 35 let.