Teď radní schválili finální variantu studie přestupního terminálu v prostoru vlakového nádraží, kterou vypracovala firma Metro – Projekt Praha. „V současné době připravujeme smlouvu o společném postupu se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC), protože budeme žádat o dotace každý zvlášť,“ doplnil starosta Ivan Radosta.


Město tu chce vybudovat prostory pro obratiště a zastávku autobusů, parkoviště pro osobní auta, zázemí pro řidiče autobusů a toalety pro veřejnost. Celkové náklady odhadují na částku kolem 32 milionů korun bez DPH. Z toho by mohla činit dotace z IROPu až 85 procent. Odhadovaná investice SŽDC na modernizaci železniční tratě a zastávky je kolem 260 milionů korun.


Podle místostarosty Martina Třeštíka bylo nutné do studie zapracovat připomínky zástupců podniku Paliva Písek, které sousedí s vlakovým nádražím. „Z rozpočtu města budeme muset přemístit váhu Paliv Písek a vyřešit dešťovou kanalizaci, protože na obojí se dotace nevztahuje,“ doplnil Ivan Radosta. Uskutečnění projektu ale závisí na získání dotace.


V minulosti se uvažovalo o velkorysém řešení vybudování přestupního terminálu. To by ale vyžadovalo přestěhování celého podniku Paliva Písek. Město však nemá k dispozici takové pozemky, které by podnikání Palivům Písek plně vyhovovaly.