Jak prozradil generální ředitel ŠZDC Jiří Svoboda projekt spolufinancuje Evropská unie z Operačního programu Doprava. „Příspěvek může dosáhnout až jedné a půl miliardy, národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury,“ řekl.

KOMFORTNÍ CESTOVÁNÍ

Koridor umožní zvýšení rychlosti vlaků na 160 km/h. „Jízdní doba expresů z Českých Budějovic do Prahy se přiblíží hodině a čtyřiceti minutám,“ upřesnil. Nová železniční cesta se narovná a přiblíží k dálnici D3. Ve stanici Soběslav bude zrušen současný přejezd a nahradí ho podchod. Stavební firmy také vybudují 370 metrů dlouhý Zvěrotický tunel, na který naváží přemostění Černovického potoka a Kamenného rybníka. Mezi Myslkovicemi a Janovem se místní cestující dočkají zcela nové zastávky.

BUDE CYKLOSTEZKA

Soběslavský starosta Jindřich Bláha už plánuje využití původního železničního náspu. „Chtěli bychom po dokončení nové přeložky získat pozemky bývalé železnice a využít je ke zbudování cyklostezky. Už máme připravený i projekt,“ objasnil.

Vyjádřil také radost, že stavba povede mimo město. „Jsem rád, že trať povede jinou stoupou než tou stávající. To je zásluha i ostatních přítomných starostů, společně jsme o to bojovali,“ zmínil Jindřich Bláha.

VÝLUKY NEHROZÍ

Výluk se podle tiskové mluvčí SŽDC Nely Friebové zatím lidé nemusí obávat. „Výluky budou nutné až při napojování nové trati na původní. Na přeložce nebudou ani žádné železniční přejezdy a samotná výstavba se nedotkne provozu vlakové dopravy,“ vysvětlila.

Tato část modernizace je výjimečná tím, že se buduje na zelené louce. Hotovo má být v dubnu roku 2023.