Jeden člověk mrtvý, tři zranění, škody na autech, vlacích i na okolí železniční tratě.

To je účet železničního přejezdu v Protivíně od července minulého roku. Přesto se Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nechystá přejezd dále zabezpečovat třeba použitím závor. „Často se lidé chovají nebezpečněji, když je přejezd zabezpečen závorami. Konečné slovo při úpravách přejezdů má Policie ČR, a ta žádné návrhy nevznesla. Závory jsou vždy jen jakýmsi doplňkem, a to nemluvím o finanční náročnosti,“ informoval mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Podle čtenáře Píseckého deníku Milana Mráze by ale závory pomohly. „Je to přejezd smrti! Jsem místní, tak to tu už znám a dávám si pozor, ale je pravda, že za slunečného dne jsou světla špatně viditelná. Měli by už přejezd zabezpečit závorami,“ napsal Mráz.

V pátek dopoledne se pracovníci SŽDC instalovali nový sloup elektrického vedení, aby mohly vlaky znovu jezdit nejvyšší povolenou rychlostí, tedy až 100 kilometrů v hodině. Původní sloup zničil náraz při nehodě pekařské dodávky.

Nehodu, při níž zemřel koncem února řidič pekařské dodávky, policie stále řeší. „Vyšetřování se věnuje dopravní policie. Podle našich dosavadních poznatků se řidič dodávky dopustil přestupku, když jel na červenou,“ vysvětlila mluvčí písecké policie Kamila Ingrišová. Viník srážky je mrtev, proto není koho potrestat. Je tak pravděpodobné, že případ policie odloží.

„Obecného ohrožení se řidič dodávky dopustit nemohl, protože ve vlaku nejeli žádní cestující,“ doplnila Kamila Ingrišová.

Na přejezdu v Protivíně ve směru na Krč se od loňského července staly tři nehody. Ve všech případech řidiči nerespektovali červená výstražná světla a vjeli přímo pod vlak.