Vedení města přišlo s nápadem, jak zlepšit komunikaci s veřejností. Chce najmout externí PR agenturu, kterou už dokonce vybralo. Zdaleka ne všechny ale novinka zaujala. Opozice se postavila proti. „Uniká mi smysl celé této zakázky,“ poznamenal pirátský zastupitel Michal Horák. „Je to blbost. Kdyby město dělalo potřebné věci pro lidi, nemusí mít PR agenturu,“ kritizoval Marek Anděl (Písek sobě).

Mírnější byli ve svých názorech Piráti Martin Brož a Josef Soumar, kteří požadovali upravit smlouvu a více o tom diskutovat. Nebylo jim ale vyhověno a koalice návrh patnácti hlasy schválila.

O PR města se bude starat dvojice Jan Němec a Jiří Klokočka, kteří pořádají Advent v Písku. Město jim zaplatí 477 tisíc za tento rok. Podle místostarosty Ondřeje Veselého byli vybráni ze třech dodavatelů jako nejlevnější.

PR agentura bude mít na starost: účast na tiskových konferencích, moderace diskuzí s občany, zapojení zájmových sdružení do komunikace s městem, operativní krizový management, získávání zpětné vazby ze strany veřejnosti, dotazníková šetření, průzkumy veřejného mínění, nastavení pravidel a způsobu komunikace uvnitř úřadu i směrem k veřejnosti, marketingové kanály (Facebook, Instagram, YouTube), spolupráce s médii…