„To by se mohlo stát třeba v případě havárie kamionu, kdy by zůstal most neprůjezdný, což by znamenalo velké dopravní komplikace," sdělil včera mluvčí píseckého městského úřadu Roman Ondřich.

Situaci nyní komplikuje i celková uzavírka Žďákovského mostu kvůli rekonstrukci. Mizí tak jedna z možných objízdných tras. Právě ty by měl jasně narýsovat havarijní plán. „Půjde o objízdné trasy, odklon dopravy, a to vše v součinnosti s Policií ČR. K zpracování havarijního plánu přistupujeme i z důvodu uzavření Žďákovského mostu," doplnil mluvčí Roman Ondřich.

K uzavření Šrámkova mostu, po kterém na průtahu městem denně projede 21 tisíc aut, však nemusí havarovat ani kamion. Konstrukce je totiž v havarijním stavu a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má stavební povolení na jeho rekonstrukci už čtyři roky. Písečtí už si letos zažili částečnou uzavírku kvůli opětovné opravě dilatačních spár. „Počítáme s opravou mostu již od roku 2009, dosud však nebyly přiděleny finanční prostředky. Stavební stav mostu je hodnocen známkou 5, což znamená špatný stav," sdělila mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

„V případě, že bychom o důležitou tepnu přišli, následoval by dopravní kolaps v celém Písku," řekla před nedávnem policejní mluvčí Kamila Ingrišová. Kolapsu má pomoci zabránit havarijní plán, jehož vypracování zadá odbor dopravy městského úřadu.