Pro ZŠ J. K. Tyla z novinky plyne, že bude partnerem fakulty při zajišťování pedagogické praxe budoucích učitelů a dalších pedagogických pracovníků. Jak prozradil ředitel školy Pavel Koc, s pedagogickou fakultou spolupracují už dlouho. „Nyní ale začíná nová etapa intenzivní a systematické spolupráce. Museli jsme splnit řadu požadavků, abychom se fakultní školou mohli stát. Jsem velmi rád, že se to nakonec povedlo,“ řekl Pavel Koc.
Smlouvu o spolupráci a udělení statusu fakultní školy podepsali ředitel Pavel Koc a děkanka fakulty Helena Koldová na písecké radnici za přítomnosti zástupců vedení města. Podle místostarosty Písku Michala Přibáně jde o velmi prestižní záležitost. „Písecká Tylovka je jedinou základní školou v okrese, která nese status fakultní školy. Jsem rád, že právě jedna z našich škol bude pomáhat se vzděláváním budoucích učitelů,“ poznamenal místostarosta.
Status fakultní školy přináší benefity i jejím pedagogům či žákům. Partnerstvím s fakultou získávají možnost nadstandardního přístupu k informacím, ke vzdělávacím programům a projektům či k doplňkovým službám. Vedení školy si od spolupráce slibuje i personální zajištění školy do budoucna.
„Naši učitelé se stávají partnery kateder fakulty a výzkumných týmů, které se podílejí na přípravě budoucích kantorů, nebo realizují výzkum v jednotlivých oblastech a oborech vzdělávání, které souvisejí se studijními programy fakulty. Máme co nabídnout," poznamenal ředitel Pavel Koc s tím, že jak vedení školy, tak i jednotliví pedagogové budou též spolupracovat s pracovišti fakulty na přípravě a realizaci přednášek či seminářů pro studenty učitelství a budou se podílet na poskytování konzultací nebo na tvorbě výukových materiálů.
Aby se škola mohla stát fakultní, musí splňovat řadu kritérií, vysvětlila mluvčí písecké radnice Petra Měšťanová. „Výuku musejí zajišťovat kvalifikovaní a kreativní pedagogové příslušných aprobací, výuka musí být kvalitní, a to jak po stránce obsahové, tak z hlediska uplatňování moderních forem a metod," nastínila. Důležitý je i zájem samotných učitelů o spolupráci s pedagogy z fakulty i studenty. Status je škole přidělen na dva roky, smlouva o spolupráci se automaticky prodlužuje o další dva roky, a to i opakovaně, dokud o to budou mít škola i fakulta zájem.