VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Značka ocení jedinečné a kvalitní výrobky z regionu

Písecko - Prácheňsko-regionálním produktemby mohly být brambory z Kučeře, Podkůvky z Kovářova nebo keramika ze Zahořan.

11.10.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Sylva Horáková

Zviditelnění regionu, podnikatelů a jejich výrobků, to má přinést značka Prácheňsko-regionální produkt.

„Takto označený výrobek bude kupujícímu garantovat, že se jedná o kvalitní a jedinečný produkt ve vztahu k regionu,“ vysvětlila Klára Kolářová, manažerka Místní akční skupiny (MAS) Střední Povltaví, která projekt také připravuje. „Označení slouží především ke zviditelnění místní produkce a podpoře prodeje,“ doplnila Kolářová.

O získání značky Prácheňsko-regionální produkt usiluje na přibližném území historického Prácheňska třicet kandidátů. „To je podle lektorů Asociace regionálních značek nevídané. Z milevského regionu jsou to manželé Brůžkovi ze Zahořan, kteří vyrábějí keramiku a hrnečky, kovářovská pekárna se svými Kovářovskými podkůvkami, manželé Němcovi z Kučeře, kteří pěstují brambory, pekárna Chyšky nebo PF nábytek Veselíčko,“ vyjmenovala manažerka Klára Kolářová.

„Tato značka by nám určitě pomohla zviditelnit naše výrobky,“ řekl Jaroslav Kolář, majitel pekárny v Kovářově. „Abychom konkurovali velkým firmám, musí být naše nabídka široká, musíme vyrábět nejen Podkůvky, ale i koláče nebo chleba,“ uvedl Jaroslav Kolář. Jak doplnil, ručně vyráběné Podkůvky jsou známé i za hranicemi kraje. „Byli si pro ně i lidé z Ostravy, oblíbené jsou i svatební koláče,“ dodal Kolář, jehož matka v roce 1992 pekárnu v Kovářově založila.

O rok déle než v Kovářově funguje pekárna v Chyškách. „Značku bychom zřejmě získali za celou naši produkci,“ řekl majitel Petr Janda. Jak doplnil, chyšecká pekárna už v letošním roce jedno ocenění obdržela. „V soutěži Chutná hezky. Jihočesky jsme dostali druhé místo za Koláč z opičích hor, který má různé náplně,“ uvedl Janda. Podle něj by získání značky Prácheňsko-regionální produkt znamenalo ocenění práce celé pekárny, ve které pracuje dvacet lidí.

Opačně než v Kovářově a v Chyškách značku Prácheňsko-regionální produkt vnímají ve Veselíčku. „Nejsme skálopevně rozhodnuti, ale do projektu zřejmě nepůjdeme. Jsme firma, která výrobky prodává po celé republice, a téměř nikdo neví, kde je Prácheňsko, značka by lidem nic neříkala,“ vysvětlil Petr Fořt, jednatel firmy PF nábytek Veselíčko.

O udělení značky, která má své logo, jež výrobky ponesou, rozhoduje jedenáctičlenná komise. První šťastlivci z Písecka a Strakonicka by mohli ocenění získat na konci tohoto roku.

Jak doplnila manažerka MAS Střední Povltaví Klára Kolářová, v České republice existuje třináct regionálních značek. Prácheňsko-regionální produkt by byl čtrnáctou.

Autor: Klára Černá

11.10.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Milevsko. Ilustrační foto

Obyvatelé nad 70 let budou mít dál městskou zdarma

Ilustrační foto

Mladík řídil i přes zákaz

Řidička nezvládla řízení, byla pod vlivem alkoholu

Chyšky - Na středu 13. prosince určitě nezapomene řidička dodávky.

Písek bude mít nové parkourové hřiště

Písek - Na Jiráskově nábřeží v Písku by mohlo vzniknout nové parkourové hřiště.

Rychle, zběsile a pod vlivem

Písek - Cizinec se proháněl ulicemi města posilněn alkoholem.

Ve Varvažově světili zvon a prapor

Varvažov - Každý den v poledne a v 18 hodin budou obyvatelé slyšet vyzvánění. Je to po dlouhé době, protože hřbitovní kaple postavená v minulém století o zvon přišla za války.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT