Pouhých 55 kilometrů nových dálnic a silnic první třídy dokončí letos ŘSD. Dobrou zprávou pro řidiče na Písecku je, že šest kilometrů přibude v regionu. Silničáři dokončí letos na podzim další úsek silnice R4 ve směru na Prahu.

Stavební firmy vše stihnou včas. Díky krizi. „Firmy mají málo zakázek, takže se mohou zcela naplno věnovat práci na dokončení úseku silnice mezi Miroticemi a Třebkovem. Vše nasvědčuje tomu, že bychom mohli tento úsek otevřít v říjnu,“ sdělil Píseckému deníku František Kollar z českobudějovické správy Ředitelství silnic a dálnic.

Silnice prodlouží úsek rychlostní komunikace z Písku ke křižovatce Nová Hospoda o dalších šest kilometrů. Z hlediska hlukové a emisní zátěže obcí Předotice a Malčice dojde podle ŘSD i při předpokládaném nárůstu dopravní zátěže ke zlepšení situace, protože nová silnice je dál od zástavby a u Předotic vede v hlubokém zářezu.

Na Písecku zbývá dokončit ještě dva úseky. Obchvat Čimelic dlouhý 8,5 kilometru a úseky mezi Čimelicemi a křižovatkou na Lety. Ani jedna z těchto staveb ještě není zahájena. „Jsme ve fázi přípravných prací. Výkupy pozemků jdou sice pomalu, ale není to až tak velký problém. Momentálně totiž spíše chybí peníze na zaplacení staveb,“ podotkl Kollar.

Pro řidiče a bezpečnost provozu je klíčové hlavně mimoúrovňové křížení u Letů. Tento úsek má stát přes šest set milionů. Aktuálně dokončovaná část R4 přišla na dvojnásobek.

Nejfrekventovanější dopravní tepnu regionu, po které denně projede více než dvacet tisíc aut, protíná další silnice první třídy na Milevsko.

„Jezdíme tam k nehodám velmi často a následky nehod bývají vážné,“ uvedla policejní mluvčí Kamila Ingrišová. Podle odhadů jde o více než tři desítky nehod ročně. „Křižovatka se zdá přehledná, ale řidiči přijíždějí k místu v poměrně vysoké rychlosti,“ podotkl dopravní policista Luboš Veselý.

Stavbu zbylých dvou úseků R4 mělo ŘSD zahájit už letos a příští rok. Dokončení pak bylo v plánu v letech 2012 a 2014.
Čáru přes rozpočet však udělalo loni na podzim ministerstvo dopravy.

„Pro další jmenovité akce na R4 nejsou v letech 2010 – 2012 vyčleněny žádné finanční prostředky,“ stojí v jeho stanovisku. Stavba se tak odkládá nejméně o rok. Problémy s nedostatkem financí má ŘSD i v případě Žďákovského mostu.

„Odhadované náklady na jeho generální opravu činí přes čtyři sta milionů korun,“ konstatoval František Kollar z ŘSD. Od dubna by měl být most uzavřen pro kamionovou dopravu. Právě těžká nákladní auta poškodila konstrukci a způsobila současný havarijní stav.