„Je pravda, že letos jsme spotřebovali hodně soli, ale zatím ji ještě máme,“ řekl Jaroslav Kozák, ředitel pobočky Správy a údržby silnic Písek (SÚS).Písecká pobočka vlastní čtyři sklady na sůl, které ještě nejsou zcela prázdné.

„Postupně dokupujeme sůl. Za leden jsme na silnice vysypali přibližně 1400 tun soli a 2500 inertního materiálu, ale přesná čísla ještě nemáme. Přesto by neměla nastat krajní varianta, že by sůl zcela došla,“ doplnil Kozák.

Ředitel nemá strach ani z toho, že by vlivem vysoké poptávky výrazně stoupla cena soli. „Smlouvy se vždy uzavírají na celou sezonu, takže zvýšení poptávky nemá na cenu žádný vliv,“ doplnil Jaroslav Kozák.

Sůl, kterou SÚS sype na silnice Písecka, pochází z dolů v Polsku a Německu.

„V České republice žádný takový důl není. Problém se solí je kvůli sněhové kalamitě v celé Evropě, takže musíme počítat s tím, že dodávky nejsou tak pravidelné a bezproblémové, doly musí svojí produkcí uspokojit celou Evropu,“ dodal Kozák.

Ve městě sůl nechybí

Městské služby Písek, které se starají o komunikace, které vlastní město, spotřebovaly letos také nadprůměrné množství posypového materiálu. „Do pondělí jsme spotřebovali přibližně 230 tun soli a vysypalo se asi 80 tun drti,“ sdělila mluvčí společnosti Lenka Gareisová.

Ani Městské služby Písek nemají strach z nedostatku soli. „V zásobě ještě máme mezi 40 a 60 tunami posypové soli. Obavy, že sůl dojde, nemáme,“ doplnila Gareisová. Služby mají podle Gareisové i dostatek inertního materiálu.