Linkové autobusy kromě autobusového nádraží zastavují ještě na několika místech ve městě. Nejvíce zastávek je v Žižkově ulici, kde bývalo autobusové nádraží.

Provoz tady začíná kolem čtvrté hodiny ráno a končí pozdě v noci. Projíždějící i stojící autobusy jsou zdrojem hluku a vibrací. Čekající cestující tady nemají žádné zázemí, a tak zejména ve večerních hodinách využívají průchody domů jako WC.

Obyvatelům, kteří v Žižkově ulici žijí a podnikají, se to vůbec nelíbí. Požadují, aby město dostálo slibu z období před více než třiceti lety, že odtud autobusové nádraží zmizí.

Protesty z obou stran

„Jezdím denně z Čimelic. Vůbec si nedovedu přestavit, že bych potom musela běžet až z autobusového nádraží přes celé město do práce na Mírovém náměstí hned do sousedství Žižkovy ulice. To bych ani nestíhala,“ zlobí se devětatřicetiletá cestující.

Přidali se k ní i další lidé. Tvrdí, že některé spoje sem už přestaly zajíždět. Město o tom neví, ale je to řešení, které snížení vibrací prospělo. Spoje platí kraj a změny jsou tedy v jeho kompetenci.

Obyvatelé Žižkovy ulice se však nechtějí dát. Na základě podnětu jednoho z nich, Martina Klimeše, zde krajská hygienická stanice měřila vibrace a její závěr je jednoznačný: Autobusové zastávky jsou v době od 6 do 22 hodin zdrojem nebezpečných vibrací nad stanovenou normu. V noci je situace lepší.

Jedním z opatření mělo být přemístění části stanovišť autobusů do Sedláčkovy ulice. „Zpracovaná dopravní studie prokázala, že ze Žižkovy ulice je možné přemístit do Sedláčkovy maximálně dvě zastávková stání. Předběžně jsme jednali s Českými drahami, aby cestující z autobusů mohli využívat čekárnu a další zařízení na vlakové zastávce Písek – město,“ informoval vedoucí odboru dopravy Městského úřadu v Písku Michal Kovařík.

Konečné řešení se však odsouvá. Důvodem je připravovaná rekonstrukce Nového mostu, která se uskuteční ještě v letošním roce. Po jeho uzavření bude veškerá doprava přes řeku Otavu vedena přes Šrámkův most.

Žižkově ulici se tak uleví, protože autobusy na Prahu, Strakonice a Plzeň tudy nepojedou a kromě autobusového nádraží budou případně zastavovat jen na Pražské a u lesnické školy.

Bude to úleva i pro lidi, kteří bydlí na ulicích Harantově, Kollárově, Dvořákově, Pražské a Čelakovského. „Po skončení uzavírky mostu situaci vyhodnotíme a stanovíme další postup. Buď budou některá stanoviště z Žižkovy ulice úplně vypuštěna, nebo se přestěhují do Sedláčkovy ulice,“ dodal Michal Kovařík.

Do Žižkovy ulice se tedy nevrátí. Rozhodnutí nebude jednoduché. Autobusová stání až v Sedláčkově ulici se nelíbí cestujícím ani dopravcům.