Jeho oprava si vyžádala zatím jen částečnou uzavírku silnice první třídy číslo 19 mezi Starým Sedlem a odbočkou na Kostelec nad Vltavou.

„Až se most uzavře úplně, pro zdejší obyvatele to bude pohroma. Nákladní auta se na úzké silnici s množstvím zatáček sotva vejdou. Vůbec si neumím představit průjezd Sobědraží, kde je dvojitá zatáčka a vedle silnice nejsou chodníky. Pro chodce a zvláště pro maminky s malými dětmi to bude životu nebezpečné. Turistická sezona přinese vesnice ucpané auty,“ zhodnotil situaci starosta Kostelce nad Vltavou Karel Pecka.

Stejný názor má také orlický starosta Jiří Štrajt.

„Částečné uzavření mostu dopravu komplikuje, ale ještě horší to bude, až se most uzavře úplně,“ konstatoval řidič dodávky Zdeněk Brožek, který zásobuje pečivem severní část Písecka. Raději nechce zatím myslet na zmatky způsobené úplnou uzavírkou.

Výstavba Žďákovského mostu začala na podzim 1957. Zprovozněn byl 27. dubna 1967. Most je dlouhý 541 m, hlavní oblouk má rozpětí 379 m, silnice vede 50 m nad jezerem. Výstavba tehdy stála 71 mil. Kč. omezení dopravy si vyžádalo zhoršený stav mostu, který je v provozu od 27. dubna 1967.

„Při mimořádné podrobné kontrole bylo zjištěno, že technické opotřebení vlivem zvýšeného provozu je už takové, že bude nutná celková oprava,“ informovala tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

Správce komunikace bude podle slov Vápeníkové usilovat o to, aby se s celkovou opravou začalo ještě letos. Náklady přesáhnou 350 milionů korun.