Tunel bude sloužit k testování automobilů a univerzita jej bude využívat ve spolupráci s koncernem General Motors. Jak potvrdil ředitel divize Miroslav Knot, zakázku podobného typu jsou schopny splnit pouze tři firmy na světě.

„Na projektu pracujeme od roku 2007. Kontrakt byl uzavřen v září loňského roku. Na přelomu února a března bychom měli díly expedovat,“ potvrdil Knot. Jednotlivé obří části budou pozemní cestou přesunuty do Hamburku, kde se nalodí a převezou do Kanady. Tady pak v březnu komponenty aerodynamického tunelu dělníci ZVVZ smontují.

Samotný ventilátor má průměr téměř pět metrů a je na něj použito osmnáct lopatek vyrobených z karbonového kompozitu. Pomocí tohoto materiálu dokáže ventilátor v tunelu simulovat rychlost vzduchu až do 300 km za hodinu. „Díky našemu know–how z hlediska vzduchotechniky víme, jak si se zadáním poradit. To nás odlišuje od konkurence,“ dodal Knot.

Na zakázce, která je v divizi největší za poslední dva roky, pracovalo přibližně deset konstruktérů a pětadvacet výrobních dělníků. Podobnou zakázku zhotovila už v minulosti firma pro německý koncern Audi. Ventilátor o průměru čtyři metry slouží v Ingoldstadtu od loňského roku.

Samotný test probíhá tak, že do tunelu se umístí auto, na které je různou rychlostí vháněn vzduch. Díky odlehčenému ventilátoru je možné simulovat jakékoliv přírodní podmínky a zlepšovat tak vlastnosti vozů a také ovlivňovat jejich spotřebu.