Pro skupinu vybraných starších žáků to znamenalo rozdělit se na tři části a vyzkoušet si situaci, kdy se v Evropě nedá žít. Ocitnou se na ostrově, kde se rozhodují, jak budou žít, co budou stavět, s jakou energií budou pracovat. Mladší děti se zabývaly odpady a učily se přemýšlet ekologicky.

„Rozhodli jsme se dělat tento projekt, protože si myslíme, že na vesnických školách je málo příležitostí, aby se děti setkaly i s jinými metodami výuky,“ řekla koordinátorka Jana Zemanová. Školy v píseckém a táborském regionu si vybrala proto, že sama odsud pochází a situaci na vesnických školách zná.

Dan Svitič, Nikola Sisminichová i Petr Žůček byli projektem nadšeni. „Hra byla skvělá. Žili jsme na ostrově, museli jsme se umět rozhodnout, co kam umístíme a tak. Mě se nejvíc líbilo to, že nám neřekli, co všechno se tam bude dít. Postavili jsme na ostrově nějaké budovy, naplánovali si co a jak a kde bude, nakupovali jsme, stavěli elektrárny, každý jsme chtěli jedno auto, silnice, ale pak později jsme pochopili, jakých chyb jsme se dopustili a jak jsme si dokázali zničit prostředí,“ řekl Petr.

„I když jsme rozhodovali za jiné a mysleli jsme si, jak děláme všechno pro druhé, nakonec nám vyšla oblíbenost minus deset procent,“ řekla Nikola.

„Zjistili jsme, co všechno jsme dělali špatně, naučili se myslet za druhé a šetřit životní prostředí a viděli jsme, jak je těžké správně se rozhodnout,“ dodal Dan.

Učiteli Michalu Hášovi, který se výchovou na škole zabývá, se projekt velmi líbí. „Hodí se nám to do enviromentální výchovy. Myslím, že je to hodně dobré. Co jsem si všiml, bylo to živé a bavilo je to. Zpětně se k tomu budeme určitě vracet. Je to projekt, jaký jsme tu ještě neměli,“ dodal Háša.

Projekt výukových programů, které jsou zaměřeny na enviromentální výchovu s pomocí metod dramatické výchovy, vytvořilo pět studentů katedry výchovné dramatiky DAMU Praha. Do programu se zapojily mateřské i základní školy. Studenti pro svůj program získali grant, díky kterému mohli netradiční výuku na školách vyzkoušet.