Ale zdaleka ne všichni pacienti nemocnice a lékárny této možnosti uspořit využívají. Petr Kubal ze Sušice řekl, že poplatek hradí, protože nevěděl, že je od prvního února možné nechat ho zaplatit krajem: „Nedá se říct, že bych ho platil omylem, ale proč bych ho neplatil?“

Zdeněk Matoušek ho doplňuje: „Poplatky mi nevadí, platil jsem je od začátku a žádná forma protestu v tom není. Ty darovací smlouvy mi přijdou jako úplně zbytečné papírování, stejně to pak člověk zaplatí na daních.“

Naproti tomu Miloslava Šebková si myslí, že hrazení poplatků za pacienty je dobrá věc.

„Daru od kraje rozhodně využiji, jdu k několika doktorům, a to by bylo spousta peněz. Mám důchod osm tisíc a jsem za úhradu od kraje ráda, protože člověk pak jinak nemá peníze ani na kabát,“ tvrdila.

Nemocnice Písek Adresa: Karla Čapka 589, 397 23 Písek. Telefonní ústředna: 382 772 111. Lékárna: v areálu nemocnice, Karla Čapka 589, Písek, telef. 382 772 334. Otevřeno: PO, ST (7.30–16.00), ÚT, ČT (7.30–15.30), PÁ (7.30–15.00) (Svátky a neděle: 8.00–12.00, 17.00–21.00)

Další u platebního automatu, Milan Mařík, řekl: „Poplatky nejsou úplně špatná věc, proto je platím. Dá se říct, že vlastně jenom proto.“

V nemocniční lékárně včera vládla dusná atmosféra. Někteří zákazníci byli vulgární a dokonce vyhrožovali při fotografování fyzickým napadením. Lidé byli nervózní, že musí kvůli zvýšenému zájmu o služby lékárny čekat na výdej neobvykle dlouho.

Milan Václavík, vedoucí lékárník nemocniční lékárny, tento stav zdůvodňuje: „Chtěl bych poprosit pacienty o velkou dávku trpělivosti. Výdej léků tvoří asi jen padesát procent naší práce, musíme zajišťovat i potřeby pacientů v nemocnici. A někdy se může stát, že kvůli malým zásobám si člověk s receptem vystojí frontu a pak zjistí, že jeho lék nemáme. Zásoby se totiž navážejí dle spotřeby v minulosti a současná tu z předchozího roku určitě převýší. Chtějí–li mít lidé jistotu, měli by počítat i s návštěvou jiné lékárny,“ doplňuje.