Budova je totiž kvůli bezohlednému chování některých lidí zavřená.

Téměř každý den jezdí do práce autobusem Jaroslav Bláha z Protivína. O nepříjemném čekání ví své. „V sobotu a neděli člověk nemá kam jít. Vím sice, že jsou blízko supermarkety a restaurace, ale když už platím celkem hodně peněz za službu, rád bych počkal v teple,“ řekl.

Uzavření budovy vysvětluje Josef Hnyk, vedoucí oblasti Písek společnosti ČSAD autobusy České Budějovice. „Museli jsme to tak, ač neradi, udělat. Neměli jsme peníze na zaplacení víkendové služby a začali se sem stahovat bezdomovci, kteří páchli, popíjeli alkohol, znečisťovali halu a obtěžovali cestující. Ti tak nakonec stejně šli raději na mráz,“ řekl Josef Hnyk.

Tento stav se zaměstnancům ČSAD nelíbí, ale společnost nemá peníze na to, aby zaplatila hlídání prostor. „Pochybuji, že je budeme mít,“ doplnil vedoucí.

„Město Písek má zájem na dobré vizitce, ale zatím spolupracovat nechce. Naším návrhem je pronajmout prostor nádraží, například toalety, za symbolickou částku jedné koruny městu, které by zajišťovalo pro své občany na své náklady provoz i o víkendech. Protože my tento problém můžeme těžko vyřešit.“

Místostarosta Písku Vojtěch Bubník se domnívá, že není důvod, proč by město mělo financovat cizí podnikání: „To, že je čekárna o víkendech zavřená, je nešťastné řešení a vadí nám to. Čekáme, že dopravce se bude snažit situaci změnit. Pokud by to trvalo dlouhou dobu, nevylučuji, že by se město v zájmu svých občanů muselo budovy ujmout,“ řekl místostarosta.

Cestující Jaroslav Bláha říká: „Na vlakovém nádraží si člověk může sednout do tepla. Zaplatit jednoho pracovníka na ostrahu budovy by při dnešní ceně dopravy snad nemusel být problém. A navíc nevím, proč se autobusoví dopravci a dráhy nedohodnou, kolikrát mi nenavazuje vlak, když jedu autobusem z Prahy. Celkem mne nezajímá, kdo by měl zajišťovat provoz o víkendech, ale nechci být venku,“ doplnil.

„Ano, spolupráce s Českými drahami je velmi špatná. My se například dovídáme o jejich změnách spojů až dodatečně z internetu,“ stěžuje si Hnyk.
ČSAD by chtěly uskutečnit i kompletní rekonstrukci nádraží. „Nedávno tu byl projektant a obhlížel terén. Ale nevím, kde bychom teď vzali peníze, protože projekt rekonstrukce by byl finančně nad naše možnosti,“ doplnil Hnyk.