Mezi ty, kterým se služba nelíbí, patří Miroslav Polanský z Písecka. „Dřív to bylo lepší. Teď jsou tu podle mě fronty kolikrát ještě větší než dřív. Do Písku dojíždím. Nemám čas čekat na zaplacení složenek půl hodiny. Autobus na mě nepočká.
Nejhorší je, že když už se blíží číslo mého lístku, automat kolikrát přeskočí na nižší. A kdybych spletl volbu, nevím, jestli bych nemusel stát frontu znovu, “ zlobí se.
Spokojený je naopak Bohumil Pišna z Písku. „Myslím si, že tenhle způsob je rychlejší. Fronty jsou někdy všude. Je to jako v samoobsluze, kde je deset pokladen, a když je největší nával, jsou někdy v provozu jen dvě,“ říká Pišna.
Výhody vyvolávacího systému popisuje vedoucí Obvodní pošty Písek 1 Ilona Procházková: „Klienti se dnes vyhnou frontám, kdy dříve před nimi stál člověk s padesáti rekomandy. Nikdy se nezavděčíme všem. Setkáváme se samozřejmě i s negativními reakcemi. Ale myslím, že služba poskytuje zákazníkům větší komfort než dříve.“
Dodává, že prioritou jsou přepážky. „Balíky mají zase jiné číslování než listovní zásilky. Čísla nemůžou jít tím pádem po sobě. Pokud se ale někdo splete a zvolí špatně, pošle ho pracovnice ke správné přepážce s tím samým lístkem. Určitě si nemusí brát nový a čekat,“ vysvětluje vedoucí.
V létě si mohli klienti vyzkoušet na dva dny návrat ke starému způsobu a porovnat jej s novým. Automat na lístky totiž nefungoval.
„Nešla tiskárna a tak lidé stáli klasicky ve frontě. Byli z toho zmatení, nevěděli, co která úřednice u přepážky dělá a ke které mají jít,“ říká vedoucí směny Obvodní pošty 1 David Pinta.