Může za to změna jízdního řádu. První spěšný vlak, kterým jezdili, totiž v novém jízdním řádu nahradí rychlík. Ten v obci ale nestaví.
Starostka obce Pavla Poláčková se rozhodla vzniklou situaci změnit.

„Někteří lidé dojíždí za prací do Protivína, Hluboké nad Vltavou nebo Českých Budějovic. Situaci jsem řešila s ministerstvem dopravy. Chtěla jsem vědět, jestli je možné, aby rychlík přibrzdil ve Skalách. To nelze. Bylo mi řečeno, že to není věc ministerstva, ale regionu, “ vysvětluje starostka Poláčková.

Krajský úřad Jihočeského kraje slíbil, že se bude snažit situaci řešit. „Další vlak se prý do jízdního řádu nevejde. Nakonec se mi podařilo vyjednat autobus, který bude před půl šestou svážet lidi ze Skal do Písku na vlak.

Teď musíme stanovit čas, aby mezi příjezdem autobusu a odjezdem vlaku z Písku, byla návaznost. Autobus zaplatí krajský úřad. Bude prý počítat, kolik cestujících ho využívá. Pokud by jezdilo málo lidí, příští rok jezdit nebude,“ říká Poláčková.

Dodává, že v tom, kolik obyvatel pojede, hraje roli více faktorů. „Záleží například na tom, jak pracují, pokud dělají na tři směny, necestují každý týden. Někdy jezdí mládež na praxi, začíná jim také od šesti hodin. Dostat se do práce přece musí každý. Platíme daně jako ostatní. Proč by měli být obyvatelé vesnic diskriminováni,“ ptá se starostka.

Manželka Václava Viktory ze Skal dojíždí do práce na Hlubokou nad Vltavou. „Autobus situaci vyřešil. Otázkou je, jak bude stíhat odjezd vlaku z Písku. Myslím ale, že by vlak mohl v obci zastavit. Spoje má na starosti kraj, čekal bych víc solidarity. V Praze jezdí přece také metro, i když jede jen pár lidí,“ říká Viktora.

Starostka Pavla Poláčková se nehodlá vzdát. „Po novém roce se budu snažit znovu o obnovu vlakového spojení,“ plánuje .