Cestu urazí vlakové soupravy za necelé tři hodiny a vzdálenost mezi jihočeskou metropolí a Pískem by měly zvládat dokonce rychleji než autobusy.

Variantu k běžné trase přes Tábor by cestující podle mluvčího ČD Ondřeje Kubaly měli ocenit především v době, kdy provoz na hlavní trati omezí výstavba IV. železničního koridoru. Ta si vynutí první dlouhodobou výluku již v březnu.

Nové rychlíky přibudou i na kolejích vedoucích do Prahy přes Tábor. Vyjíždět tak budou oběma směry v hodinových intervalech. Posilu ovšem dostane i trať vedoucí přes Jihlavu do Brna, tady přibude v každém směru po jednom rychlíku.

Pohodlné spojení s Lipnem budou mít lyžaři, vodáci i ostatní turisté. V zimním období, přesně od 20. prosince do 29. března přijede každou sobotu i svátek těsně po deváté hodině dopolední pod sjezdovky souprava Yetti.

Speciální přímý vlak bude nabírat cestující na trase mezi Táborem, Českými Budějovicemi, Kaplicí, Rybníkem a Vyšším Brodem. Z cílové stanice Lipno, odkud navazují skibusy k lanovkám, pojede opět přímý spoj do Č. Budějovic v 16.54 h. Jízdenka z Yettiho navíc platí jako sleva na skipas.

Přestup v Rybníku si ušetří také vodáci a výletníci. Nový spěšný vlak z Budějovic do Lipna bude pendlovat na trati od poloviny června do 12. září.

Komplikace s přestupem odpadnou i cestujícím nových spojů mezi Strakonicemi a Horažďovicemi. V pracovní dny pojedou směrem na jih Čech čtyři, v opačném směru tři přímé osobní vlaky.

Ve výhodě budou cestující, kteří si rozumí s moderní technikou a koupí si jízdenku do rychlíků či vlaků vyšších tříd přes internet nebo prostřednictvím mobilu. Zaplatí o tři procenta méně, než kdyby ji pořizovali na nádraží či ve vlaku. „Odpadají nám náklady spojené s výdejem jízdenek ve stanicích,“ vysvětluje úsporu Kubala.

Navíc dodává i další dobrou zprávu, zákazníci, kteří ces〜tu〜jí s notebookem nebo vlastní mobil s grafickým displejem, nebudou muset již takto pořízené jízdenky tisknout. „Vlaková četa je bude moci uznat už i z displejů,“ ří­ká.

Ani majitelé klasických jízdenek nepřijdou úplně zkrátka, s použitými lístky mohou uplatnit nárok na slevu u několika desítek partnerů Českých drah.

V polovině prosince vyjedou na trať z Budějovic do Nových Hradů vlaky tažené elektrickými lokomotivami. V pohraničním městě budou muset zatím cestující mířící dál do Českých Velenic přestupovat do motorových vozů či náhradních autobusů. Do května by ale měla Správa železniční dopravní cesty dokončit elektrifikaci i v tomto úseku.

Vlaky se od půlnoci 14. prosince začnou řídit novým řádem. Výraznější změny se týkají vesměs víkendových spojů.

Řád bude k dostání v knižní podobě na pokladnách, pořídit si můžete i speciální jihočeský jízdní řád doplněný o řadu užitečných informací.