I když písecká cestovní kancelář Prácheň zkrachovala (Deník informoval v sobotu), klienti o své peníze nepřijdou. Odškodní je Česká pojišťovna, jak ujistil její mluvčí Václav Bálek. Odhadem si letos u této cestovky zakoupilo zájezd až dvě stovky klientů.
„V neděli jsem přijel s klienty z Madeiry. Vůbec nebyl náznak takto závažných problémů. Nechápu, že to takhle nakonec dopadlo. S Práchní jsem jezdil patnáct let. Vlastně to byl pro mne můj první a teď poslední zájezd s touto cestovní kanceláří,“ řekl včera jeden z průvodců, Roman Halama.
„Dnes už jsem měl být v Irsku, pak byla v plánu cesta do Číny. Když počítám, že za rok jsem absolvoval minimálně patnáct zájezdů, jsou to za těch patnáct let tisíce klientů, které jsem doprovázel,“ dodává Halama, který pracuje ještě také pro jiné agentury.
Podle jeho mínění krach cestovní kanceláře Prácheň způsobily nízké ceny, které pak nepokryly finančně náročné zájezdy.
Od pátku nikdo v písecké kanceláři telefon nezvedá, včera se ozval záznamník, který však sděluje, že pracovníci momentálně nejsou přítomni nebo se věnují klientům. Rovněž mobily jsou dočasně nedostupné.
Majitel cestovní kanceláře Michal Hrazdil současnou situaci zdůvodnil na oznámení nalepeném na dveřích kanceláře v Nerudově ulici. Kromě jiného tam stojí: S politováním vám oznamujeme, že k dnešnímu dni je CK Prácheň nucena ukončit svou činnost. Více než 16 let jsme bojovali se silnou konkurencí, avšak letos jsme již cítili nedostatek financí na chod cestovní kanceláře a realizaci zájezdů.
Mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura sdělil, že problémy cestovní kanceláře zaznamenali už dříve, kdy dostávali písemné podněty od chorvatských a italských hotelů, že jim Prácheň dluží peníze. Stížnosti na asociaci adresovali i čeští dopravci i samotní klienti.
Během následujících šesti měsíců bude požadavky klientů na vrácení peněz evidovat asistenční služba a poté je předá k vyřízení České pojišťovně.