Důvodem ke stížnosti byl neúměrný nárůst kamionové dopravy. Řidiči si touto cestou zkracují trasu mezi hraničním přechodem ve Strážném a Jindřichovým Hradcem.

Kamiony však po silnicích II. třídy pokračují až do Brna a dálničním poplatkům se tak zcela vyhnou.

„Řešením by byla přeložka nebo obchvat. To, co se tu děje poslední měsíce, je opravdu neúnosné. Lidem praskají a třesou se domy, je zničená silnice. Nemůžeme vyjít na ulici bez obav z toho, že nás smete kamion. Vyjít s kočárkem je téměř nemyslitelné. Zřejmě se čeká na to, až se někomu něco opravdu stane,“ řekl petent Stanislav Rothbauer.

Je jeden z těch, kterému není jedno, jak se v obci bude žít. „Máme novostavbu a budeme tu bydlet desítky let. Chápu, že ti starší už možná rezignovali, protože opravovat pořád donekonečna uražené rohy domů nebo sloupky je už asi nebaví,“ řekl.

Peticí se zabývala i Rada Jihočeského kraje. Radní však vzkazují: Není nic připraveno. Rozhodně to nebude letos a asi ani příští rok.

„Rozumíme strachu z poškozování majetku. Problém je, že nedokážeme vyloučit kamionovou dopravu ze silnic druhé třídy,“ uvedl po zasedání rady hejtman Jiří Zimola.

Podle něj by obchvat mohl být jednou ze záležitostí, které by byly financovány v rámci programu dohodnutého mezi Jihočeským krajem a ČEZ.

Elektrárenská firma přislíbila peníze do infrastruktury kraje a na další projekty výměnou za to, že se kraj přestane odmítavě stavět k rozšíření temelínské elektrárny.

Starosta obce Václav Kostohryz potvrdil, že v územním plánu obce je obchvat zaznamenán už deset let. „Nejmíň pět let se o tom mluví. Údajně hodlá ČEZ dát několik miliard korun na tyto akce,“ řekl starosta.

Podle sčítání, které si Stanislav Rothbauer v minulém týdnu provedl sám pro sebe, projelo kolem jeho domu jenom v době od sedmi do osmi hodin ráno 38 kamionů.