Důvodem ke stížnosti byl neúměrný nárůst kamionové dopravy. Řidiči si touto cestou zkracují trasu mezi hraničním přechodem ve Strážném a Jindřichovým Hradcem.
Kamiony však po silnicích II. třídy pokračují až do Brna a dálničním poplatkům se tak zcela vyhnou.
„Řešením by byla přeložka nebo obchvat. To, co se tu děje poslední měsíce, je opravdu neúnosné. Lidem praskají a třesou se domy, je zničená silnice. Nemůžeme vyjít na ulici bez obav z toho, že nás smete kamion. Vyjít s kočárkem je téměř nemyslitelné. Zřejmě se čeká na to, až se někomu něco opravdu stane,“ řekl petent Stanislav Rothbauer.
Je jeden z těch, kterému není jedno, jak se v obci bude žít. „Máme novostavbu a budeme tu bydlet desítky let. Chápu, že ti starší už možná rezignovali, protože opravovat pořád donekonečna uražené rohy domů nebo sloupky je už asi nebaví,“ řekl.
Peticí se zabývala i Rada Jihočeského kraje. Radní však vzkazují: Není nic připraveno. Rozhodně to nebude letos a asi ani příští rok.
Podle něj by obchvat mohl být jednou ze záležitostí, které by byly financovány v rámci programu dohodnutého mezi Jihočeským krajem a ČEZ.
Elektrárenská firma přislíbila peníze do infrastruktury kraje a na další projekty výměnou za to, že se kraj přestane odmítavě stavět k rozšíření temelínské elektrárny.
Starosta obce Václav Kostohryz potvrdil, že v územním plánu obce je obchvat zaznamenán už deset let. „Nejmíň pět let se o tom mluví. Údajně hodlá ČEZ dát několik miliard korun na tyto akce,“ řekl starosta.
Podle sčítání, které si Stanislav Rothbauer v minulém týdnu provedl sám pro sebe, projelo kolem jeho domu jenom v době od sedmi do osmi hodin ráno 38 kamionů.