Obyvatelé ulice K Háječku přišli o parkovací místa. A to z důvodu stavby nové křižovatky.

„Plochu pro parkování jsme měřili. Ze čtyřiačtyřiceti metrů nám zbylo jen jedenáct. A žádnou náhradu nemáme,“ sdělili manželé Klasovi.

Na to jak se dopravní situace v této lokalitě města vyvíjí, jsme se zeptali šéfa odboru dopravy MÚ Písek Michala Kovaříka. „Minulý týden bylo jednání u pana starosty Sládka se zástupci obyvatel těchto domů. Domluvilo se, že bude parkoviště podél domů s příčným stáním i na chodníku,“ uvedl.

Podle jeho slov tak přibude 25 parkovacích stání, což prý bohatě nahradí kapacitu, která byla novou křižovatkou zabraná. Jak uvedl, z nelegálního, ale policií tolerovaného parkování, se stane legální parkoviště. Kde je ale řešení celkové situace?

To, co nastiňuje Michal Kovařík bude po úřední stránce formálně dobře, ale počet míst, který nyní nedostačuje se tím nijak neřeší. Ta „nově vniklá stání“ jsou právě ta, kde se parkuje nyní zcela běžně.

Nestane se situace návodem k řešení i pro obyvatele jiných ulic ve městě, které budou volat po zlegalizování parkovacích stání?„Ulice K Háječku byla jedna z posledních, která se ozvala. Nyní řešíme sídliště Portyč, kde se bude revitalizovat sídliště,“ upřesnil Kovařík.

Nejen pro Hradiště, ale i další místa ve městě může svítat naděje v novém územním plánu, který město Písek připravuje. Ten nynější je podle Kovaříka z poloviny osmdesátých let a nepočítal tehdy s takovým nárůstem automobilismu.

„Jedním z bodů novému územního plánu bude zjistit stávající kapacity parkování v celém městě. Zjistí se jednak kolik jich ve všech lokalitách města je, kolik a kde chybí, a bylo by potřeba,“ upřesnil Michal Kovařík.

Podle něj bude mít územní plán za úkol navrhnout plochy pro parkoviště, který potřebu parkovišť píseckých, občanů, zaměstnanců z venkova přijíždějících do města za prací i turistů, pokryje.