Čtyři vlaková nádraží zůstanou bez výpravčích. Čimelice, Vráž, Mirovice a Čížová. Podle dřívějších informací měla změna nastat už nyní, od října. Dosud se tak ale nestalo. Nikdo zatím není schopen upřesnit termín zahájení.

„My jsme ti poslední, kdo by věděl, k jakému datu nás zruší. Jsme v nejistotě a není to nic příjemného. Pokud vím, už dva termíny odložili a je kolem toho spousta fám,“ řekl jeden z výpravčích stanice, který ale své jméno odmítl zveřejnit. Někteří ze zaměstnanců mají přejít do Březnice, další zase do Písku nebo jiných míst.

České dráhy, potažmo Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), mají ještě do konce roku realizovat na trase Písek – Zdice nový projekt, racionalizaci trati. Po přepojení budou čtyři uvedená nádraží napojena na dálkové řízení ze stanice Březnice. Stanice budou bez výpravčích, kteří zde dosud zároveň prodávali jízdenky. Ty si cestující budou moci koupit přímo ve vlaku.

Práce na přepojování ještě nenastaly a podle odhadu potrvají nejméně měsíc. Přesnější informace zatím nemá ani přednosta stanice Písek Jiří Zdeněk, který má jmenovaný úsek na starosti. Jak uvedl, v plánu je další schůzka k přípravám a zahájení prací. Odkázal nás na Správu železniční dopravní cesty.

„K posunu termínu zatím ještě nedošlo, podle původního plánu mají být výpravčí a další obsluhy v uvedených stanicích zrušeni až při dokončování stavby, tedy v březnu 2009,“ sdělil včera za SŽDS Jiří Šťastný s tím, že racionalizace bude pravděpodobně aktivována ve zkráceném termínu do konce roku 2008. Teprve potom může být obsluhující personál zrušen.

Že České dráhy a SŽSD mají zcela odlišné informace, svědčí sdělení manažera komunikace ČD Radka Joklíka, které Deníku poskytl 7. října: „Od října byli zrušeni výpravčí v zastávkách Čimelice, Vráž, Mirovice a Čížová, protože trať je řízena dálkově. Tyto změny neznamenají propouštění. Zaměstnanci, kterých se týkají, byli přeřazeni jinam.“

Stanice:

Malá nádraží nebo zastávky
na Písecku, kde zruší výpravčí:
Čimelice, Vráž, Mirovice, Čížová.
Cestující si budou jízdenky kupovat bez příplatku přímo ve vlaku.