Někde chyběly cenovky, jinde měli obchodníci nesprávná měřidla. To byly hlavní, ale tentokrát méně závažné nedostatky při kontrolách pracovníků České obchodní inspekce na Písecku.
„Inspektoři objeli všechny provozovny kolem Orlické přehrady, všechny, co jsou u vody. Když to shrnu, prozatím je situace podobná té loňské. Žádné závažnější nedostatky jsme nezjistili, i když pokuty také padly, ale všechny byly za menší prohřešky,“ sdělil k výsledkům kontrol sezonních provozoven zástupce ředitele České obchodní inspekce pro Jihočeský kraj a Vysočinu Karel Havlíček.
ČOI také spolu s Policií ČR prověřila, zda personál nenalévá alkohol nezletilým. Ani tady nedostatky neobjevili.
„Jednou jsem byl přítomen kontrole „čojky“ a docela jsem se bavil. Do obchodu přišel vlasatý mladík s batohem na zádech. Nakoupil si a pak vytáhl průkaz. Prodavačka z toho tehdy byla dost spařená. Inspektora by tedy v tomhle člověku nečekala. Ani nevím, jak tenkrát ta kontrola dopadla,“ vzpomněl si jeden z návštěvníků restaurace na Podolsku na dřívější zkušenost.
Jak konstatoval Karel Havlíček, v posledních letech je situace lepší, zdá se, že se podnikatelé umírnili a také si více dávají pozor. Malé míry a úmyslné okradení zákazníka se letos zatím na Písecku neprokázalo.
Na častý nešvar v prodejnách i restauracích však podle své zkušenosti poukázal Jaroslav Táborský, řidič náklaďáku, který často jezdí na cesty.
„Už víckrát se mi stalo, že jsem si koupil krájený salám nebo šunku a bylo to celé nasáklé vodou. To se dělá často proto, aby uzeniny měly větší váhu.
Na to by se měly kontroly také zaměřit. Je to okrádání zákazníka,“ připomenul ošizený zákazník.