Na špatnou dostupnost písecké městské části Hradiště si stěžují místní obyvatelé. „Když jdeme z Hradiště přes koleje do Kauflandu nebo na autobusové nádraží, musíme obcházet buď obchvat kolem Pakšovky, nebo jít strouhou podél silnice. Kdyby se tudy dalo jít hned po chodníku, bylo by to lepší,“ posteskne si Vladimír K., důchodce, který na Hradišti žije řadu let.

„Víme, že prošlapaná cesta vede podél kolejí a lidé je riskantně přecházejí v místech, kde se teď staví OBI. A lidé od Českých drah je vyhánějí, protože to samozřejmě není bezpečné,“ říká Michal Kovařík, vedoucí odboru dopravy při Městského úřadu Písek.

„Pokud vím, dá se směrem od Hradiště přejít most, který překlenuje obchvat, směrem k Pakšovce, sejít dolů a po chodníku za protihlukovou zdí jít až k autobusovému nádraží a pak takzvanou myší dírou se dostat k vlakovému nádraží a obchodní zóně,“ upřesňuje Kovařík.

Podle jeho slov bezpečné propojení Hradiště s městem dosud skutečně není. Michal Kovařík tvrdí, že od osadního výboru Hradiště však zatím na městský úřad žádné podobné požadavky nepřišly.

Bezpečné napojení Hradiště na centrum a obchodní zónu má město podle vedoucího odboru dopravy ale v územním plánu. Jeho realizaci v této lokalitě ovšem komplikuje vlastnictví zdejších pozemků, které jsou často v soukromých rukou.

„Podle územního plánu by měl být dokončen most z města na Hradiště, který nyní končí před kolejemi a zahýbá na železniční přejezd. Tímto přemostěním by se zrušily ne příliš bezpečné železniční přejezdy u Hradiště a také u vlakového nádraží pod Putimskou Vysokou,“ tvrdí vedoucí odboru dopravy Kovařík.

Současně by podle vedoucího odboru dopravy vznikly za mostem dvě nové silnice a chodníky vedoucí z mostu doleva k nádraží a obchodní zóně a doprava k podniku Jitex. Za mostem by podle územního plánu měla komunikace dál pokračovat rovně jako obchvat Hradiště podél bývalé cihelny a pod ulicí K Lipám ústit na silnici směřující do Kestřan či Ražic.

„Časový horizont, kdy bude možné územní plán v této lokalitě realizovat je obtížné určit, i kvůli dotacím z evropských fondů, které spíše podporují akce většího rozsahu. Z tohoto předpokladu se budeme snažit i do budoucna vycházet při žádostech o granty,“ dodává Kovařík.