Ke skupině občanů, kteří nesouhlasí se záměrem radnice přestěhovat autobusové nádraží z centra města na Písecké předměstí, se přidávají další. Podepisují petici, která je umístěna na více místech Milevska a také v sousedních obcích.

Záměr přestěhování nádraží do prostorů v blízkosti supermarketu Albert má dva důvody. Velká plocha autobusového nádraží už dávno, po omezení spojů ČSAD, není plně využívána. Vedení města tedy hledá jiné vhodné řešení. Plochu zmenšit a zbývající místo využít pro jiné účely, nebo autobusy zcela přestěhovat. Do rozhodování vstoupila společnost Lidl, která už podruhé (poprvé předloni neúspěšně po protestech zejména místních obchodníků) usiluje právě o diskutované místo v centru k výstavbě dalšího supermarketu ve svém obchodním řetězci.

„Vyjadřujeme svůj nesouhlas s trvalým přemístěním autobusového nádraží v Milevsku z centra do jiné lokality. Požadujeme, podle finančních možností města, vybudování nového autobusového nádraží na části prostoru stávajícího nádraží a zbývající prostor využít na jiný potřebný účel prospěšný občanům a návštěvníkům Milevska, například parkovací místa,“ říká se v petici, kterou už podepsaly desítky lidí. K dispozici jsou do 18. března, poté je petiční výbor předá zastupitelstvu.

Co zastupitelé?

„Sami zastupitelé, i když ne všichni, převážně s touto navrhovanou změnou nesouhlasí. To mě mile překvapilo, když jsem se dočetl jejich názory v Milevském zpravodaji. Vždyť do Milevska jezdí z okolních vesnic děti do školy, starší lidé k lékaři. Ti všichni by pak museli od autobusu chodit přes půl města. I když radnice argumentuje tím, že budou zajištěny svozové autobusy,“ uvádí jeden z argumentů proti Václav Hejný za petiční výbor.

Jsou i další připomínky. „Už bylo vypracováno několik projektů a teď další? To stojí spoustu peněz, které by se mohly využít jinde,“ dodává Hejný a připomíná, že v centru chybí více parkovacích míst, že na dosavadním nádraží není čekárna, občerstvení.

“Autobusové nádraží musí splňovat určité parametry. To naše, které bylo stavěno už před mnoha lety, současným požadavkům neodpovídá. To je jasná věc, je nutná snaha zjednat nápravu stávajícího stavu,“ vyjádřil svůj názor starosta města Zdeněk Herout (ODS).

K zachování dosavadního místa, avšak s určitou úpravou, se přiklánějí například zastupitelé Josef Kašpar (SNK), Martin Třeštík (ČSSD), Lubomír Šrámek (ODS) nebo Jitka Kofroňová (KSČM) a také Jiří Herout (ČSSD), který je členem dopravní komise. Ta se při svém posudku přiklonila k zachování dosavadního místa ve zmenšené podobě.