„To je hodně vidět například u másla. U toho je cenový rozdíl asi nejvíce patrný. Nehledám ale za každou cenu nejlevnější výrobek, přihlížím také k výrobci, dívám se na složení výrobku. U některých druhů mám podezření, že to pravé máslo asi nebude,“ zhodnotila výběr potravinHana Křížová.

V poslední době výrazně vzrostly ceny také u cukrářských výrobků. Na novou cenu oblíbeného větrníku s krémem poukázala starší paní u prodejního pultu v supermarketu Kaufland. „Je daleko menší než býval a stojí o hodně víc. Ale stejné to je i u ostatních zákusků,“ povzdechla si zákaznice.
Víc než dřív se také v poslední době rozšířila služba důchodců. Ti, hned jak vstoupí v platnost akce avizované v letácích, obejdou obchody a nakoupí i pro sousedy.

„Takhle mi nakupuje jeden pán, který je v invalidním důchodu a obstarává nákupy i dalším lidem v domě. Samozřejmě to nedělá zadarmo, ale i tak se to vyplatí,“ řekla o jednom ze způsobů využití akčních cen a výprodejů pětačtyřicetiletá Květa z Písku.