Nejen obyvatelé okresního města, ale i ostatních míst okresu jsou pravidelně masírováni krásně barevnými letáky, kterými se pět supermarketů, ale i menších obchodů v Pískupředhání v nabídce různých slev a výprodejů.

„Tuhle službu velice vítám, protože se dá podle nabídky opravdu při nákupech poměrně dost peněz ušetřit. Převážně sleduji slevy v potravinách, které vlastně znamenají v rodinném rozpočtu největší položku, a trochu i v drogistickém zboží. Když si ale hodlám třeba zakoupit nějaký elektrospotřebič, prohlížím letáky těchto specializovaných prodejen také,“ řekla Věra Říhová z Písku. Přidala ještě radu, která se ale dost špatně dodržuje a zejméma supermarkety na tuhle skutečnost spoléhají.

Cílený nákup

„Když si v letáku vyberu nějaké zlevněné zboží, udělám si seznam věcí, které chci nakoupit a v kterém marketu sleva platí. Pak jdu cíleně pro to které zboží a neohlížím se napravo ani nalevo. Vím, že management prodejen počítá s tím, že při nalákání na nějakou výraznou slevu nechá zákazník v obchodu peníze za další zboží, které třeba ani neměl v úmyslu kupovat,“ dodala Věra Říhová.

Mít dost času

Její slova potvrzují poslední nabídky, kdy jeden supermarket zlevnil kilogram mražených kuřecích řízků ze 149 korun na 90, pomeranče z třiceti na dvacet nebo třeba několik druhů salámů a sýrů v průměru o tři až čtyři koruny za 100 gramů. „Když připravujete večeři s posezením u vína pro větší návštěvu, už se dá takto několik desítek korun ušetřit,“ řekla Věra Říhová

Jak ale respondenti uvedli, problémem takových nákupů je čas a možnost markety obcházet. Také pak to, že nejatraktivněji zlevněné zboží zmizí hned krátce po otevření. V Písku to například dokazují sobotní rána před supermarketem, který avizuje slevy dodáním letáků v pátek do schránek domácností. V sobotu odpoledne tu na vás už koukají prázdné boxy.

A ještě jeden nešvar. Velké množství zlevněného zboží končí v nákupních vozících těch, kteří s ním dál obchodují třeba jako s pokrmy v restauraci.