Jsou obchodníci svolní, i když bez písemného potvrzení na paragonu měnit nemusí?

„Letos mezi svátky jsme už takových výměn měli celou řadu,“ řekla majitelka zlatnictví Marcela Papežová. „To víte, chlapi. Něco koupí a vkus obdarované je třeba úplně jiný. Klidně jí zboží vyměníme za něco v jiného ale ve stejné, nebo vyšší hodnotě, kterou si doplatí. Musí to být ale zakoupeno u nás,“ dodala majitelka.

Prakticky úplně stejně se zachovají v prodejně Kniha Zdeňka Šlechty na Velkém náměstí. Zase je tu ale podmínkou, že kniha musí být zakoupena v jeho obchodu a samozřejmě nesmí nést známky poškození nebo opotřebení.

Mění i knihy

„Knihu vyměníme za jinou ve stejné či vyšší hodnotě. Koncem loňského roku jsme několik takových přídadů měli,“ řekli nám v knihkupectví.
Doklad o zakoupení zboží, které chce zákazník vyměnit, požaduje rovněž Anna Stárková ze Sportu na píseckém Alšově náměstí.

Jiné brusle

„Právě před chvílí jsem měnila hokejku, po Vánocích to byly několikery brusle, ponejvíce se ale mění oblečení, kde dárce netrefil velikost. To zákazníkům slibuji už při prodeji,“ řekla Anna Stárková.

V prodejně Elektro v Jungmanově ulici ale výměna tak snadná není. „Problém je se záručním listem u zboží. Snažíme se od výrobce v takovém případě získat záruční list nový, ale ne vždy se to podaří,“ vysvětlila včera prodavačka.

„Šla jsem vyměnit mikinu, kterou jsem koupila pro manžela v prodejně v novém nákupním středisku u písecké Hypernovy. Potřebovala jsem větší velikost. Prodavačka reagovala velmi ochotně, ovšem stejnou mikinu ve větším čísle neměli. Takže jsem vybrala svetr a cenu dorovnala,“ uvedla svoji zkušenost Zdena Kolářová.

Pár zákazníků přišlo vyměnit také boty do obchodu na pěší zóně. „Letos jich bylo méně než loni. Pokud máme potřebnou velikost, zboží lidem vyměníme. Nebo si mohou vybrat jiné,“ ujistila prodavačka.