Zhruba kolem desáté hodiny vypověděl už včera v nemocnici službu jeden ze dvou automatů, které vydávají potvrzení o zaplacení zákonného poplatku při návštěvě lékaře. K dispozici tedy zůstal jen druhý přístroj umístěný u vstupu na neurologické oddělení. Od sedmi hodin ráno si lístky vyzvedlo několik desítek lidí a několika z nich neposlušný automat u vstupu do areálu zkomplikoval život.


„Vhodila jsem do přístroje třicet korun a on mi vrátil patnáct, ovšem bez potřebného lístku,“ sdělila nám s poněkud hořkým úsměvem jedna z několika přítomných žen u vchodu.
Druhá pracovníkovi nemocnice, který se snažil přístroj opravit, vysvětlovala, že jí automat spolkl padesátikorunu a přestal pracovat úplně. Nedal ani lístek, ani peníze.
„Nejhorší na tom je, že už za dvacet minut skončí poradna, kam jdeme, a to, že jsme tu strávili už dobrou půlhodinu, nám nikdo nezohlední,“ dodal muž, který stěžovatelku doprovázel.

Od samého rána tu příchozím vysvětloval funkci přístroje pracovník bezpečnostní služby Korbel s číslem 097.
„Nejdůležitější je, aby si každý pečlivě přečetl návod a nechvátal. Automat u vrátnice vydává od sedmi do sedmnácti hodin lístky za třicet korun, v ostatní době za devadesát pro pohotovost,“ dodal včera muž s číslem 097.

Jak ukázaly první zkušenosti, nelze vyloučit, že v nemocnici může nastat situace, kdy budou výdejní přístroje vyřazeny z provozu.
„V takovém případě dostane pacient na oddělení stvrzenku a může částku uhradit v pokladně nemocnice v budově ředitelství, nebo třeba na poště. V nemocnici to ale má bez poplatku. V případě neuhrazení se občan dostane do seznamu dlužníků a může mít problémy při sjednávání nějaké půjčky či jiné finanční transakci,“ řekl ředitel nemocnice Miroslav Janovský.