Na jednání osadního výboru Sv. Václav se opakovaně dostávají stížnosti na situaci na mostě, který vede přes železniční trať a čtyřproudý obchvat Písku.

Z mostu odbočují auta právě na silnici do směru na Tábor. A právě tady je problém Velká nákladní auta si musejí hodně najíždět a ohrožují tak chodce. Na ty, kdož přemostění projektovali, se zlobí pěší i motoristé.

„Nejen že se tady špatně odbočuje, ale dole pod mostem není připojovací pruh, takže tam často vznikají dost nebezpečné situace. Na projíždějící vozidla je špatně vidět,“ podělil se o své zkušenosti řidič Miloš Marek.

Problém vznikl tím, že původně se se sjezdem nepočítalo, projektoval se až dodatečně, a jak se ukázalo, špatně.

„Řešení už je na cestě. V pátek se nám podařilo dohodnout s Dopravní policií Jihočeského kraje, že doprava od Prahy bude svedena před mostem do levého pruhu a pravý bude sloužit jako připojovací při sjezdu z přemostění,“ informoval včera vedoucí odboru dopravy MÚ Michal Kovařík.

Připojovací pruh

Vyžádá si to změnu svislého a úpravu vodorovného dopravního značení, včetně frézování vozovky, což nebude levná záležitost. Silnice patří státu a je ve správě Ředitelství silnic a dálnic, to patrně bude požadovat finanční spolúčast města.

Snad ještě větší starosti mají chodci. „Lidé od Václava musí do města nejen do zaměstnání a děti do škol, ale také k lékaři, na úřady a na nákupy. V naší lokalitě je jediná malá prodejna, která se udržela jen díky velké obětavosti její majitelky. Jediné spojení s městem je právě přes most a ten je pro chodce nebezpečný,“ informoval předseda osadního výboru Václav Reichl.

Původně město chtělo situaci řešit zákazem odbočení na sjezd pro těžká nákladní auta. Připravuje se jiný projekt.

Stop náklaďákům

Strakonická výpadovka je součástí silnice II. třídy č. 139. Je v majetku kraje a spravuje ji jihočeská Správa a údržba silnic. Sjezd z této komunikace je však už součástí silnice I. třídy č. 20, která je v majetku státu a ve správě Ředitelství silnic a dálnic.

S oběma partnery město již jednalo. Situace by se měla zlepšit po otevření kruhového objezdu na Nové Hospodě, ke kterému má dojít 19. listopadu.

Má dojít k úpravě průjezdu nákladní dopravy od Strakonic. Na odbočce na Dobev a Písek u Kbelnice má být umístěn zákaz odbočení pro automobily nad 12 tun. Ty by měly jezdit jedině přes nové křížení na Nové Hospodě.

„Zákaz vjezdu pro těžké automobily bude pro druhý směr začínat už u okružní křižovatky Pražské a Dvořákovy ulice. Odstraní to další dopravně velmi nebezpečné místo na křižovatce Na Štychu, kde velká nákladní auta mají problémy s odbočováním. Celkově bezpečnější tak bude Čelakovského ulice, kde sídlí dvě školy,“ uvedl Michal Kovařík.

Oddechnou si také obyvatelé ulic Burketovy a Strakonické, kudy silnice č. 139 vede. Lidé si stěžují na velký hluk a znečištěné životní prostředí. V neposlední řadě rychle jedoucí auta ohrožují děti přecházející k mateřské škole.

Odvedení těžké nákladní dopravy od Strakonic směrem na Novou Hospodu pomůže i obcím Dobev a Nepodřice, kde zejména v dopravních špičkách vznikají nebezpečené situace je tady velký hluk a celkově se zhoršuje životní prostředí.